• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • HannaVirrpanna

Tokar: tack för svar! Vilka luriga rackare som ska hålla på sådär! Bara den inte ligger snett om vattnet går så nacken knäcks... Nä fy!!

• tundra

Grattis enilorac! Underbart med lite bebisgos efter allt hårt jobb. Sitter med min lillkille och myser.

Owner: det gick fort för mig efter slemproppen släppte med första barnet, så håller tummarna.

• HannaVirrpanna

Grattis alla som har fått sina små!! Väldigt många som kommit innan bf! Om man ska gå efter statistiken så är det väl omöjligt att jag ska ha den turen också! :)

Jag ligger i sängen och har just läst ut en bok. Köpte fortsättningen igår så jag längtar tills jag ska få börja på den! Johan (sambo) steker pannkakor åt oss nu och jag är så hungrig att jag inte kan röra mig nästan! Så jag ligger kvar tills han ropar.

Vad har ni som fått bebisar haft för föraningar?? Letat tecken, hittar inga. Det är bara dumt att leta redan i vecka 37+2... Men man vill ju så gärna ha ut bebisen!

• EllaBella02

Lycka till alla som är på gång, och grattis till alla nya bebisar : ) Låter som en bra ide att göra om BF listan : ) jag är mitt uppe i ammandes underbara land : ) igår ammade jag konstant från kl 20 tills imorse känns det som. Men även om man är helt slut så är det bara bra att hon äter och går upp i vikt : )

• chess07

Jag vill ge er som inte fött än ett riktigt bra boktips! Den heter "Att föda utan rädsla" av Susanna Heli.
    Den används i utbildningen till BM och jag fick tips av en kollega som läste den innan hon födde. Den är verkligen jättebra och lättläst!

• cattiwik

Tänkte jag skulle hoppa in här igen. Skrev in mig i gruppen från början men det skrivs så otroligt mycket så jag kände att jag inte hann med att läsa. Har BF 28/7 så det är drygt en månad kvar nu. Känner mig inte alls redo.  Har en son som är 1 år 9 mån och det är väl det som oroar mig mest. Hur jag ska orka med 2 barn, varav ett är i en sån ålder att han behöver uppmärksamhet och aktivering hela tiden. Fcik dessutom förlossningsdepression förra gången , och jag vet att jag är otroligt känslig för stress och sömnbrist så tankarna finns ju där att det kommer hända igen.

Annars mår jag rätt så bra just nu. Har förutom långvarigt illamående till v.20 varit en väldigt lätt graviditet, mycket bättre än förra då jag hade otroligt ont i ligamenten och knappt kunde gå. Nu börjar det ju självklart att kännas lite jobbigt i kroppen, men det är ju bara slutspurten kvar =)

• FruSandra

1 vecka kvar till bf idag... De "firas" med ett besök på förlossningen..
    Har haft minskad fosterrörelser idag vilket oroar mej enormt, då min kusins bebis dog 1 vecka innan bf...
    Så Nu har ja legat med ctg i 1h. De ser bra ut. Regelbundna sammandragningar.. Dom kom in o vände på mig då bebisen inte ville röra sig sp mycket.. Kurvan stod rätt still.
    Nu väntar ja på en läkare som ska kolla och göra ul. Men han är uppe på kejsarsnitt så de kan dröja ett tag...

• snoffsan08

Vad skönt FruSandra att det såg bra ut. Det är inte kul när man blir orolig när man inte känner bebis som man är van vid.

Lycka till ni som känner att det är på G. 

• FruSandra
    snoffsan08 skrev 2012-06-30 18:20:09 följande:
    Vad skönt FruSandra att det såg bra ut. Det är inte kul när man blir orolig när man inte känner bebis som man är van vid.

Lycka till ni som känner att det är på G. 

Jaa super skänt! Sån lättnad :D

Jag frågade när igångsättning sker i Södermanlandslän... Hon sa att de sker i v 42+0 Tänker ja fel om ja då tänker att de är 3 veckor efter bf`??  
Svar på tråden Juli bebis 2012