• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • FruSandra
    Sladdis skrev 2012-07-01 18:43:22 följande:
    Ligger på BB och kollar på en alldeles perfekt CTG-kurva. Har inte känt knodden sen igår så jag blev orolig och ringde. En jättegullig BM tyckte att jag skulle komma upp så vi fick höra honom. Nu har vi varit här i ca 40 min och jag tycker att vi kan gå hem nu men här är det kutym att en läkare tittar med UL innan man går hem när man känt lite rörelser. Dessvärre är läkaren precis nu på akuten så vi har ingen aning om hur länge vi måste sitta här och vänta på henne. Drygt! Fast det var ovärderligt att få komma hit och se att allt är som det ska.

EXAKT så var de för oss igår.. Där va de också viktigt att en läkare tittade med UL innan hemgång.. o hon var på kejsarsnitt, pluss att de blev skiftbyte, så vi fick vänta i 3 h på läkaren..
    Skönt att allt ser bra ut iaf.. De gör förmodligen ULet också :D 
  • smulan12

Jag har också hela tiden fått höra hur stor jag är. Man blir lätt irriterad när folk ska påpeka det. Vore ju lustigt om det inte skulle synas att man har en bebis i magen på en halvmeter och över 3 kg?:p jag var smal innan och min mage står rätt ut så klart att det syns. Längtar efter bebismys nu...

Kika gärna in i bloggen. Www.majsandra.wordpress.com

• Sladdis

FruSandra: Åh, stackars er att vänta så länge!!! Det blev en timme för oss till slut så det var inte så farligt. Och allt såg bra ut. :) Skönt att de är så snälla och låter oss komma in.

• FruSandra
    Sladdis skrev 2012-07-01 21:10:14 följande:
    FruSandra: Åh, stackars er att vänta så länge!!! Det blev en timme för oss till slut så det var inte så farligt. Och allt såg bra ut. :) Skönt att de är så snälla och låter oss komma in.

Dom sa när vi va där att de är bra att man uppmärksammar om de blir mindre fosterrörelser... De är ju rätt trångt där inne och risken att nåt händer är ju tyvärr inte alltför liten...
    Maken tyckte väl de var jobbigast att vänta... Men jag såg de som en övning när de väl är dax ^^, 
  • SaJo81
    Vicki123 skrev 2012-07-01 20:45:08 följande:
    Smulan71 och SaJo: 18 dagar här med!!! :D
    Vi har planerat kejsarsnitt på Östra den 18e.
    Vart ska ni föda?
    förhoppningsvis om det inte blir dunderakut så föder vi i Varberg....annars blir det Mölndal eller Östra för det e närmre =)
  • Trolla75
    Jamtlandstaus skrev 2012-07-01 08:37:38 följande:
    Det slutade tvärt kl 06, vad lurigt! Somnade med kläderna på o vaknade först nu av ny värk... Men något är på gång.
    Åh va spännande... håller tummarna!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • MissMurrig
    SaJo81 skrev 2012-07-01 21:39:27 följande:
    förhoppningsvis om det inte blir dunderakut så föder vi i Varberg....annars blir det Mölndal eller Östra för det e närmre =)
    Min kompis är BM i Varberg, kanske får ni henne då! Sofia heter hon iaf. 

Jag födde på Östra sist, och jag gillade det för att det var nyrenoverat och fräscht, och att de hade byggt om BB så det fanns fler singelrum där. Men alla mina vänner har fött på Mölndal och de har varit jättenöjda... SÅ man kanske skulle testa Mölndal, om det inte är fullt. Hade åkte till Varberg men tycker det är lite långt. Men de som varit där, och min BM-kompis säger att det är jättebra där och väldigt fint. 
  • anjiali

Vicky123: Tack för dom stöttande orden.
    Hoppas på ett bättre humör imorgon så jag kan plocka bort varningsflaggorna .

Det är så synd bara att det redan känns så jobbigt och jag är inte ens vid datumet. Jag har en teori och hoppas den är fel. Med tvåan plussade jag tidigt innan bim. Hon föddes 39+3. Menscykeln var 28 dagar. Ettan vet jag inte, upptäckte att jag var gravid i vecka 8. Hon föddes 39+0. Denna gången hade jag längsta Menscykeln någonsin. Ägglossningen kom jätte sent. Det gick förbi bim innan plus kom. Tror cykeln var 36 dagar. Teorin är att jag går över bf bara därför.
    Tänk vad jag funderar då !!! Hoppas jag har fel.

Ha en "skön" natt. Se om det finns några spännande uppdateringar imorgon bitti.

Svar på tråden Juli bebis 2012