• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

MissMurrig: jag har också bara hört gott om Varberg och eftersom vi bor i Kungsbacka så "tillhör" vi Varberg! Men våra grabbar är födda på Östra och sen låg dom även på neo på Mölndal och jag var jättenöjd med båda dom ställena med :)

• MissMurrig

Ok har testat:

Stark mat
    Nipple-twisting
    Färdknäpp
    Långpromenad

Och trstade nu en hinnsvepning på mig själv Skäms Helt sjukt, alltså jag fick in fingret innanför tappen! Fingret fick lätt plats så det borde vara en cm öppet där iaf. Och jag kunde känna något hårt men "skrovligt", kan det ha varit huvudet??? Helt tokigt isf, att jag kände på det genom bara en hinna? Vet inte om det var så... men kan inte förstå vad det annars skulle vara.

Hoppas ni inte äcklades allt för mycket av detta, jag spritade mina händer innan och tvättade dem efter. Men det var en sån sjuk och häftig grej att jag ville berätta. Men jag tror inte något hjälper tyvärr....Han är nog kvar där inne ett tag till..

• Vicki123

SaJo81: Hört mkt bra om Varberg. Lycka till!

Anjiali: Ja, vi får bara bryta ihop och komma igen i morgon. ;)

• Trolla75
    MissMurrig skrev 2012-07-01 22:19:13 följande:
    Ok har testat:

Stark mat
    Nipple-twisting
    Färdknäpp
    Långpromenad

Och trstade nu en hinnsvepning på mig själv Skäms Helt sjukt, alltså jag fick in fingret innanför tappen! Fingret fick lätt plats så det borde vara en cm öppet där iaf. Och jag kunde känna något hårt men "skrovligt", kan det ha varit huvudet??? Helt tokigt isf, att jag kände på det genom bara en hinna? Vet inte om det var så... men kan inte förstå vad det annars skulle vara.

Hoppas ni inte äcklades allt för mycket av detta, jag spritade mina händer innan och tvättade dem efter. Men det var en sån sjuk och häftig grej att jag ville berätta. Men jag tror inte något hjälper tyvärr....Han är nog kvar där inne ett tag till..
    Jäklar vad du måste vara vig! Förvånad

Spännande spännande... har aldrig utforskat, men var tappen svår att hitta? vill också testa! Skäms
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • MissMurrig
    Trolla75 skrev 2012-07-01 22:49:25 följande:
    Jäklar vad du måste vara vig! Förvånad

Spännande spännande... har aldrig utforskat, men var tappen svår att hitta? vill också testa! Skäms
    Jag är nog rätt vig, tappen var inte svår att hitta men satt väldigt långt bak. Har inga kännigar än efter mitt expriment..

Ska gå och lägga mig nu, sover så dåligt att det är lika bra att lägga mig tidigt, har ju en 3-åring som kommer komma på morgonen "Mamma jag vill gå upp med dig nu"...
  • Tekla78
    MissMurrig skrev 2012-07-01 22:59:02 följande:
    Jag är nog rätt vig, tappen var inte svår att hitta men satt väldigt långt bak. Har inga kännigar än efter mitt expriment.. Ska gå och lägga mig nu, sover så dåligt att det är lika bra att lägga mig tidigt, har ju en 3-åring som kommer komma på morgonen "Mamma jag vill gå upp med dig nu"...

Tror min är så långt upp/bak att jag inte kommer åt den :-/ Tyvärr är det nog ett tecken på att det inte är på G riktigt än. Idag har jag burit stolar, gått i trappor 8 våningar och varit ute med sonen i parken i två omgångar. Igår hade vi kalas för maken på em så jag bakade och stod i hela fm (rabarberpaj, mandelflarn och moccarutor). Färdknäppt har vi gjort en massa utan resultat också... Tyvärr gjorde vi det sist efter att jag smort in mig med mandelolja därnere, så det blev svullet i skavigt, dvs ingen färdknäpp på några dagar nu. Hinkar hallonbladste, säkert 3-4 glas iste varje dag. Imorgon har jag två fika/promenaddejter så jag hoppas han vill trilla ner lite åtminstone... men... bebisen verkar trivas med att vara rörlig dock så jag hoppas inte för mycket.
  • Tekla78

Grattis till alla som fått bebis o lycka till ni som är på G/kämpar för tillfället. Ska bli spännande att se om fullmånen gör till eller från. Frågade BM sist, men det var inte något "vedertaget" eller något hon funderat på.

• smulan12

Här är en som börjat läcka vatten. :) pratat med förlossningen och ska komma in vid 8 tiden och se så allt är bra, om inte värkarna sätter igång rejält innan vill säg. Har lite molande tryckande värk och ont nere i ryggen. Har känt bebis röra på sig så han har det nog bra. :)

• anjiali

Smulan 12: spännande . Snart blir det bebis !!! Lycka till och håll oss uppdaterade om du orkar.

Själv är jag uppe sen halv fem, fem vaknade jag igår :-/... Får så ont i ryggen efter att sovit några timmar. Nu har jag ätit, var vrålhungrig och tagit ett par panodil för att se om jag kan somna om lite. Hoppas på att kunna fixa och dona här hemma idag. Tvätta, städa och fönster så att tiden går lite fortare till mannen kommer hem.

Svar på tråden Juli bebis 2012