• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • grahnkotten

Själv har jag haft förvärkar och sammandragningar hela helgen och speciellt igårkväll och i natt! Nu blir det iväg och veckohandla och sedan lite hallonbladste! Ta hand om er där ute! :)

• Tekla78
    froggyL skrev 2012-07-02 09:11:31 följande:
    hur många e vi kvar här i tråden som inte har fött än...som skriver aktivt...? Känns som om de flesta fött..men det är väl för att man hör till den skaran själv.
    Mamma till Linnea 2008-01-04 och *liten i magen BF 120604*

Kvar med 9 dagar till BF. Är så inställd på att föda innan att det inte blir hälsosamt för psyket om den kommer efter :-/ Dessutom kommer min syster på besök till Sverige 15-29/7 (hon hälsar på min bror i Örebro också) och det är svårt att försöka planera när man inte vet om bebben kommit och hur man mår själv. Jag och maken blev lite osams igår eftersom han inte tycker att hon borde bo här alls när vi e nya 2-barnsföräldrar o jag tycker att det är ok att hon stannar 2-4 nätter.
  • eken

Grattis alla som fått sina älsklingar. Själv har jag 1 dag till BF och inga känningar. Tror att del av slemproppen gick natten till igår, men inget mer...:( Räknar med att gå över, men känner mig så stor, en elefant!

• Sladdis

Är också kvar. BF 13 juli men med KS så vet jag ju att han kommer tidigare. Har heller annars inga känningar av att något skulle vara på G. Är ganska nöjd med det för om allt sätter igång skulle jag få akutsnitt och det vill jag inte. Lugnare med ett planerat KS. Läkaren sa också att om jag kommer in med krystvärkar skulle det vara tjänstefel att göra KS och då får jag föda honom i säte med sugklocka, tång och sax och det vill jag ju absolut inte så han får ta och stanna där han är tills det är dags!!!

• grahnkotten

Sladdis: det låter som en bra ide att han får vänta tiden ut då.. Att föda så hoppar man nog gärna över, om man inte måste! :)

• AAEV

Jag är också kvar, bf+3 idag! Men det gör mig inget då jag varit så inställd på minst en veckas övertid! Idag har jag dessutom första semesterdagen (jobbade till i torsdags) så jag mest njuter :)

• JennyL88

Grattis till alla nyfödda bebisarBaby
    En god vän till mig födde en flicka i lördags 2dagar över BF, så jag kanske får får mysa lite bebis i veckanSolig
    Men visst blir man sjukt avundsjuk.!

Jag har 29dagar till BF i v.35+5 idag och känns som denna månaden kommer gå sakta om inte bebis kommer ut innan BF 31juli.
    Ska tillbaka till BM på torsdag har haft samma sf-mått 33cm i 3,5v.
    Men bebis sparkar och lever rullan så jag har inget att oroa mig för,
    Har väl med att göra att bebisen ligger djupt ner i bäckenet nu, men är ej fixerad.

Kram på Er /Jenny{#emotions_dlg.flower}
    Lycka till Ni som är på G!

• froggyL

Grattis jämtlandstaus! Nu ska jag ta en runda på stan. Sov gott hela natten, efter jag väl fick sova för allt sprattel. Den var som galen igårkväll. Men tillslut så fick jag sova. Får ju så nedrans ont i höfterna bara!!

Mamma till Linnea 2008-01-04 och *liten i magen BF 120604*
Svar på tråden Juli bebis 2012