• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • MissMurrig

Jag undrar om förlossningstiden kan vara ärftlig. Hur födde era mammor sina barn? Och ni som ha barn, hur födde ni?

Min mamma fick alla sina barn tidigt, och jag fick min son 3 dagar före BF. Det borde isf vara det som man kan gå på? För hur svärmor födde sina barn kan väl inte spela någon roll? Eller det kanske är BARNET som bestämmer när man föder, och då kanske det spelar roll.... Men min svärmor fick sina barn på utsatt datum, så jag BORDE ju inte gå över isf...?  Hoppas det är så...

• Engla80

Grattis jämtlandstaus! Glad

Själv sitter jag här på min första lediga dag och har sjukt ont i svanskotan!!! Kände det lite i morse men tog ändå en promenad med vovven och ett snabb besök på jobb (för att säga hej då till en arbetskamrat som flyttar till USA)... och nu värker det hela tiden. Känns tråkigt för dottern om detta onda ska hålla i sig nu när vi är lediga och det faktiskt är fint väder! 

Så några ut drivnings försök blir det nog inte idag... Har i vilket fall som tappat hoppet på att han kommer tidigare!

• ToKar

Fick några riktigt onda förvärkar av teet nyss. Får se om de leder någonvart ;) kom ihåg att inte använda hetvatten (det förstör oxytosinet). Jag har testat att blanda i basilika men det smakade skitäckligt, så jag skippar det, haha. Nån gräns finns det ju

• ToKar
    FruSandra skrev 2012-07-02 12:34:52 följande:
    Tokar På mitt hallonbladste står de att man ska hälla kokande vatten på... :S

Jaså? Skumt. jag har läst på hemsidor att det inte ska vara för hett och att det ska dra i ca 15 minuter innan man dricker.. Testa en gång så får du känna efter om det blir nån skillnad
  • grahnkotten

På mitt står det också kokande vatten och att det sedan ska dra i 15 min..! Men jag har iofs fått känningar när jag dricker det! Kanske beror på ville sort man dricker..

• anjiali

Städat och fejat sen frukost. Har handlat mat och en färsk ananas som jag skall svulla i mig sen. Funderar på att åka till hälsokosten och handla te också. Inte för att det har behövts starkare värkar. Sist gick det för fort. Är glad att jag han in.
    Har även tredje tvätten på g och andra disken. No merci idag. Men det ända det leder till är väll att jag är as trött sur och ont i ryggen i em.
    (hade tänkt ta några fönster också ).

Det enda jag känner är att bebisen bökar på som attan och att det ilar lite men den ligger ju en bit ner och enligt ny bm är den fixerad. Fast jag vågar inte tro på det

• chess07

förhoppningsvis sista BM besöket gjort idag! 
    v39 (38+3)
    Sf- 36
    hjärtljud- 150
    vikt + 16 kg
    blodtryck 130/75
    bebis ligger djupt i bäckenet, hon kunde inte känna pannan på den längre!
    slemproppen har sista veckan börjat komma i små omgångar, i form av genomskinligt slem, och sammandragningarna blivit tätare och ja har mer molvärk och tryck nedåt.
    BM trodde inte vi skulle komma på nästa inbokade besök om 2 veckor! :)

längtar sååå efter bebis nu!  

Svar på tråden Juli bebis 2012