• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Charlottetott

38+4 idag,var hos BM som gjorde hinnsvepning. Var öppen 1,5-2 cm och tappen hade minskat tlll hälften. Om jag ska gå efter hur sonen kom så skule de vara på onsdag.
    Gjorde en undersökning i samma vecka+dagar som jag är nu förra gången och då var tappen helt utplånad och jag hade börjat få värkar..

Men denna gången ör de helt coool lungt.. knappat några förvärkar. Knappt känns nått efter hinnsvepningen. suck!!! 

Bm sa att tappen därimot inte behöver blir helt borta innan de sätteer igång, och att förvärkar behöver man heller inte ha.. så lever lite på hoppet. Förra gången hade ju slemproppen går redan för en vecka sedan. Blir till att ta en promenad sedan... dock har sonen sovit dåligt och vi har vart vakna sedan 5 så frågan är hur pigg jag vart om jag skulle krysta ut en bebis i denna trötthetsdimma!

• finafrugan

Jag är kvar också, 36+4 idag. Min bm vägrar hinnsvepning fram till BF. Min tapp var utplånad till hälften för tre veckor sedan då vi var in på en koll pga ihållande förvärkar. Öppen 1,5 cm då. Så jag fick ju ställa in mig på att bebisen skulle komma i vecka 33+4 och nu känns varje dag som att jag gått över! Jag letar tecken och tolkar alla sammandragningar, förvärkar och slemproppen som att något kan vara på g. Men det kan ju lika gärna dröja fem veckor till i allra värsta fall! Hur gör ni för att stå ut?!

• anjiali

Finafrugan : jag står inte ut :-/. 10 dagar till bf. Tiden går sååå långsamt och inga tecken på att bebisen ens funderar på att komma.
    Vill göra så mycket för att få tiden att gå men kroppen strejkar. Snart kommer mannen hem och gör mig sällskap .

• finafrugan

anjiali: då är jag i varje fall inte ensam. Tröst! Livet känns så trist just nu, någon slags prepartum-depression? Jag orkar inte med att ha ont längre! Nu har jag varit sjukskriven på heltid i snart fyra månader pga de jäkla lossade fogarna. Kan inte gå, sitta eller stå. Allt gör ont. Jag vill bara att det ska vara över! Det är ju tankar man inte får tänka men ibland längtar jag mer efter att bli smärtfri än efter bebisen!

• FruSandra

Jag har varit hos bm nu. Sista besöket innan bf...
    Men de gick inte så bra :S hjärtljuden låg till en början på 80!!! Sen när ja vände mej om steg de... Men vi blev skickade till fl för ytterligare ett ctg och ul..
    Men allt såg bra ut..
    Men man blir ju lite nojig...
    Va ju in på fl i lördags för minskad förlossningen.. Men allt såg då också bra ut...

• FruSandra

Tack snälla! Vi blev hemskickade igen.. Denna gång va de bm som va mest orolig.. Ja kände mej rätt lugn eftersom vi kollade i lördags..

• froggyL

Står inte heller ut. Sååå less på skiten. Kommer deppa ihop på onsdag =BF. Trots att jag är mer beredd denna gången på övertid, mot förra gången. Skönt det är semester så jag kan stöna och klaga inför mannen :) just idag fick han dock åka iväg på utgrävningar. Hantog med sig dottern till farmor så jag fick vila. Och vad gör jag? Åker med mina föräldrar till stan och hänger i klädaffärer med reor jag inte kan handla på.... Men det blev en bra promenad...och nu har jag faktiskt sovit en timma i lugn och ro på mammas säng. Skönt med tystnad... Det blir det inte mycket av sen...

Mamma till Linnea 2008-01-04 och *liten i magen BF 120604*
  • FruSandra

Finafrugan
    Hon på fl sa att de kunde vara så med.. Men efter att bänt mej om steg hjärtljuden så ja vet inte...
    Klart man blev otrolig just då, speciellt när jag såg hennes min. Hon var väldigt orolig.. :S

Svar på tråden Juli bebis 2012