• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SommarDahlia
    MissMurrig skrev 2012-07-02 11:45:00 följande:
    Jag undrar om förlossningstiden kan vara ärftlig. Hur födde era mammor sina barn? Och ni som ha barn, hur födde ni?

Min mamma fick alla sina barn tidigt, och jag fick min son 3 dagar före BF. Det borde isf vara det som man kan gå på? För hur svärmor födde sina barn kan väl inte spela någon roll? Eller det kanske är BARNET som bestämmer när man föder, och då kanske det spelar roll.... Men min svärmor fick sina barn på utsatt datum, så jag BORDE ju inte gå över isf...?  Hoppas det är så...

Om jag har förstått det hela rätt så är det bebisen som bestämmer när den ska ut så om man ska se till ärftlighet så får man kolla både när när man själv är född och när pappan till barnet är fött i förhållande till BF. Min mamma gick över och blev igångsatt alla sina tre graviditeter medan jag fick sonen BF -2 så det slapp jag ärva iaf! :)

Jag är oxå kvar på den gravida sidan.. Usch pch tvi! Har så ont överallt, mår illa igen och har haft värkar från och till i flera dagar men de händer inte mer. Ger mig dock inte på några utdrivningsförsök i form av storstädning eller långa promenader eftersom risken är större att jag kommer må sämre utan att nån bebis dyker upp. Ananas tänker jag dock äta ikväll :)

Grattis till alla nya bebisar!

Kan knappt fatta att tiden gått så fort ändå... Känns inte som att det var så längesen vi alla va runt v. 9 och nyss fått veta!!    
    *** Vilgot 16/10-09 och Bebisen BF 8/7-12***
  • anjiali

Mannen kom äntligen hem från jobbet och så ringer dom å frågar om han kan vara med och spela en match. Vet ju att han älskar att spela. Men denna gången fick han med sig hela familjen. Vill inte sitta själv hemma mera. Hans semester börjar inte innan bebis kommer. Får se hur länge vi orkar stanna. Det var tydligen en turnering kom det fram i bilen.
    Jag har köpt hallonbladste idag.
    Står inte hur mycket man skall dricka. Är det en kopp om dagen ??? Ett ekologisk te med hög halt hallon.

• grahnkotten

Jag dricker en kopp om dagen, men har tänkt att öka t 2 koppar nu. Ha druckit i 1,5 v nu! Jag har försökt att googla lite om det och det som jag har hittar har varit att man successivt ska öka mängden man dricker upp t 3-4 koppar/dag! Men sen om det är rätt eller fel... :)

• ToKar

Anjiali: Idag har jag druckit 3 koppar ungefär. Jag dricker så många jag hinner ;) det är bara när man inte är fullgången som man inte ska dricka så mkt.. När du ändå är så långt gången så kan du ju dricka full dos, så att säga ;)

• momster

Blev ingen bebis för oss i dag heller men ska tillbaka på fredag. Skulle oxå halvera min medicinering så hoppas verkligen de kan sätta igång mej då.

Nån som vet hur eller vad man kan anv pilatesbollen till som hjälp att sätta igång sammandragningarna med ?

• FruSandra

Monster
    Vad jag TROR ska man bara sitta på den och typ rulla på höfterna om du förstår vad ja menar...
    Men ja är inte säker..

• momster

FruSandra : tack. Det hjälpte då inte alls för mig när jag testade. Men får väll ge de några fler försök.

• AKT83

Idag ca 14:21 födde jag vår dotter hemma i sovrummet efter att haft värkar i ca 4 timmar med assistans av min svägerska. Mannen hann inte hem och såg mycket snopen ut när han kom minuterna efter och sedan kom ambulansen som tog oss alla tre till förlossningen. Vi mår nu bra men är lite trötta.

• anjiali

Börjar med en kopp nu och imorgon hinner jag mer. Har ju min ananas också. Mannen slipper idag, orkar inte med det också .

Jag har suttit på bollen och rullat höfter. Tror att det är mera hjälpsamt under förlossning.

Skönt att dom har koll på dig fru Sandra och att allt är ok.

Svar på tråden Juli bebis 2012