• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • HannaVirrpanna

Grattis smulan!! Skönt att slippa falskt alarm igen :)

Måste bara få spy ur mig lite irritation! Är så sjukt less på min sambos fotboll! Träning varje morgon som innebär att han är borta mellan 9.40-12.20... Men var och varannan dag drar träningen över tiden, den dagen han är träningsledig blir det en extra träning på och vips så ska dom ha möte en timma tidigare på morgonen. Sen så ska det masseras, träffa sjukgymnasten, träffa naprapat, extra träna och allt möjligt. Den här fotbollen tar sån tid!! Blir less. Under sommaruppehållet var dom lediga en vecka. En veckas semester, då ska ju allt hinnas med under den veckan. Hälsa på där och där, göra det och det... Uh!! Vill kunna åka iväg kl 10 till stranden med hela familjen, inte bara själv hela tiden!

• FruSandra

Grattis alla nya till alla nya bebisar!

Idag blir Vilgot 4 veckor! Ja tycker att de är skrämmande hur fort tiden går...
    Har fortfarande problem med kisseriet, efter att jag blev tappad. Dom trodde de va UVI, så ja fick penicillin, när ja käkat klart de efter 5 dagar, ringer läkaren o säger att de inte va UVI...
    Borde kanske ta kontakt med gyn..

Igår va vi på Bvc, liten har vuxit SJUKT mycket, han är nu 56,5 cm lång och väger 4240 g. När han föddes va han 49 cm o vägde 3279 g..
    En blivande basket spelare kanske?

• froggyL

Grattis Smulan :) blev oxå snuvad på epiduralen.... Men gick bra ändå, denna gången. En timma med lustgas så va han ute...

Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
  • anjiali

Hanna virrpanna : Har alltid på stått att fotboll inte är nått bra .
    Min man hobby spelar och jag tycker det tar tid. Kan bara tänka mig dig :-/...å jag vill också masseras !

• EllaBella02

Grattis till bebisen S! : ) HannaV, förstår att du blir frustrerad, det är ju hans jobb antar jag att man får se det som, men det låter ändå jobbigt. Du får se till att kvällarna blir kvalitetstid : ) Jag tycker du ska kontakta gyn Fru Sandra så du får ordning på det.

• HannaVirrpanna

Anjiali: haha! Eller hur! :) det tar tid, man sitter nervös då det är match, man blir besviken (för lagets skull) då de förlorar och man gråter när det går bra :) nu går vi omkring och är nervösa över att hans vad inte pallar att springa så mycket som han ska... Så han kanske inte kan spela i helgen. Han har längtat efter den här matchen dessutom... Ska spela på söderstadion... Tydligen en stor grej för honom. Det vore dessutom typiskt då det är en tv match som jag här hemma kan följa... Inte alls lika kul att se om inte han spelar.

Jaja... Nog om det! Pratade med BVC och dom sa att bebisar med syskon sover mer än andra bebisar för dom tar in och "stimuleras" av alla ljud osv runt omkring. Så det är inte konstigt att vi knappt sett hennes ögon! För Frans pratar non stop... Huh! Blöder nästan ur öronen! :)

• HannaVirrpanna

Ellabella: jo... Jag försöker påminna mig om det så ofta jag kan :) blir bara lite avis då alla andra har sambos som har semester och är hellediga :)

• SaJo81

Hemkomna från BVC nyss, lilleman är tio dagar gammal och väger nu 3915gr han har gått upp 200gr på sex dagar vilket var jättebra enligt BVC-tanten! Känns skönt att vi då kan fortsätta att mata när han vill oc inte för vi "måste" han sover ju gärna 6h på raken på natten och äter aninge oftare på dagen!

HannaVirrPanna: måste vara därför vår killen också bara sover och sover :p med två storebröder på tre år är det nästan aldrig lugnt här hemma :P

• down under

Kian brukar vara vaken ca 3 timmar på morgonen efter att vi gått upp och sover sen nästan hela dan trots att det är världens liv här på syskonen plus deras kompisar.
    Sen är han vaken ca 3 timmar till på kvällen innan han sover för natten.
    Brukar räcka med att mata honom en gång under natten.
    Han får nästan bara ersättning nu så jag vet ju hur mycktet han får i sig och han är nöjd.
    Jag har lämnat tillbaks pumpen till bb nu så pumpar inte mer, ammar några gånger per dag men måste 
    ändå ge ersättning efteråt så jag kommer nog lägga ner amningen helt snart.        

• EllaBella02

BVC besök idag! Tösen har gått upp från 3630 till 4220 på två veckor och växt från 52 till 53,5 och huvudmått 35 till 36. Allt såg bra ut sa hon : ) kändes skönt också att veta att jag inte behöver oroa mig att jag måste komplettera med ersättning om mjölken inte räcker.

Svar på tråden Juli bebis 2012