• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Igår blev Matteo fyra veckor. Fattar inte var tiden tagit vägen. Nu börjar jag dock känna mig lite sliten. Han ammar varannan timme dygnet runt och det har han gjort sen i lördags. Även innan sov han inte längre än tre timmar i sträck på natten. Dessutom har han mycket luft i magen som till störst del vill komma ut på natten och då ligger han och ålar sig och knorrar i sängen. Själv sover han hela tiden men jag ligger vaken. Han får både Minifom och Semperdroppar och det har hjälpt. Vi slipper ju gå med honom skrikande halva natten. Hoppas han börjar sova bättre snart för mannen börjar jobba på måndag om en och en halv vecka och då kan han inte hjälpa till med nätter och morgnar så mycket som han gör nu.

Idag var vi på BVC. Senaste veckan har han gått upp 440 g från 4380 till 4820 och han ökade i längd från 55 cm till 56,5. Undrar vart det ska sluta om han fortsätter att gå upp 400 g i veckan? I och för sig inte så konstigt att han ökar så mycket med tanke på hur ofta han äter men han får napp och den accepterar han ibland men annars är han hungrig och äter med glupsk aptit trots att det ofta bara gått ett par timmar sen han åt. Håller tummarna för att han vänder snart!

• EllaBella02

Jag vet hur du har det : ) Tösen är drygt 5 veckor och äter i stort sett varannan timme i snitt. På natten går det kanske 3-4 ibland. Men oftast får man inte mer än 3 timmars sömn i sträck och kanske 5-6 på hela dygnet. Min tar också nappen men mest är det tutte som gäller. Hjärnan känns som sockervadd. Glömmer hur mycket som helst och är allmänt förvirrad : )

• juliaannaeva

Så skönt att läsa att man inte är ensam! Min dam har ändå blivit bättre sen jag börja pumpa och gav flaska! Hon sover o sover men ibland nattetid så vaknar hon och ålar sig lite för magen... BVC kommer imorgon och då tänkte jag fråga om droppar :)

• Sladdis

EllaBella02: tråkigt att du också har det så men ändå skönt att känna att man inte är ensam. Jag vet inte hur länge det är hållbart att bara sova typ fem timmar per dygn. Känner mig som en zombie. Funderar på att ge ersättning på kvällen för att han kanske ska sova fler timmar i sträck innan första amningen. Fast egentligen vill jag inte.

Juliaannaeva: Båda dropparna köper du på Apoteket. Tråkigt att din flicka också får ont i magen.

• EllaBella02

Jag frågade faktiskt på BVC idag om ersättning. Om det var så att jag hade för lite mat att hon ammande så ofta, och kanske skulle hon sova längre på ersättning, men hon sa att vissa barn är så att de vill äta ofta och om hon går upp som hon skulle så hade det ju inget med att göra att min mat inte räckte och eftersom hon hade gått upp typ 580 g på två veckor så sa hon att jag absolut inte skulle oroa mig för det. Jag kommer nog försöka utan ersättning så länge hon går upp.

• smulan12

Frusandra vad är det som krabbat fortf? tycker inte jag är helt ok heller än med det. Men orkar inte krabba ner med det.

• Sladdis

EllaBella02: Ojdå, råkade visst skicka.

Då har jag också fått svar på min fråga. Matteo har gått upp 840 g på två veckor så han lider heller

• Sladdis

EllaBella02: nej, inte en gång till!

...ingen brist. Drygt ändå att de vill ära så ofta. Fast jag känner hopp för nu sov M tre timmar och det har han typ aldrig gjort.

• FruSandra

Smulan12
    Jävat har fortfarande ont när ja kissar.. Då känns de lixom som att de är nåt i vägen..
    De gör lixom inte heller att knipa av kisstrålen...

Hur e de för dej?

Svar på tråden Juli bebis 2012