• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

Har precis väckt lilleman och ligger i sängen och matar honom, han åt för 1,5h sen men jag ska strax gå till tandläkaren så jag säkerhetsammar så han inte ska bli hungrig medan jag är borta!

Idag ska vi till Liseberg hela familjen! Jag, mannen, våra tre grabbar och min syster oc bror! Måste ju göra något skoj för dom större barnen och då får man passa på innan semestern e slut för att dom ska ha någon att åka karuseller med! (själv är jag fortfarande inte helt återställd nertill)

• anjiali

Gick inte sönder där nere men har fortfarande ont inne i magen där jag hade ont av infektionen vilket skrämmer m

• nilepile89

Min flicka måste jag väcka mellan målen hela tiden nu. Känns som hon inte gör något annat än sover. Hon skulle kunna sova över målen om hon kunnat känns det som. Hoppas bara att hon gått upp nåt i vikt på tisdag. Men det kan väl va att hon blir mätt hon får ersättning efter varje amning nu. Men hon har ju inga syskon som stimulerar. Tänkte på era som sover som har syskon

• nilepile89

Ja jag undrar oxå det med underlivet ??!! Mitt ömmar fortfarande mycket men fet var iofs bara 8 dagar sedan hon kom

• froggyL

Hannavirrpanna: idag e det tre veckor sedan Simon föddes, och jag börjar känna mig hel. Lossade en stor tråd från stygnen häromdagen när jag torkade mig. Men vet att det kan ta längre tid ändå. Jag blev klippt utöver sprickning. Idag var jag på BVC för 6-7gången, för att väga igen. Äntligen hade han gått upp. Var där i förrgår och viktökningen kom däremellan på 90gram! Och totalt sedan förra torsdagen 130gram. Så de här senaste två dagarnas extramatningar har gett resultat. Tyvärr innebär det att min amning går åt skogen, men det viktigaste är ju att han mår bra, och det gör han inte på min mjölk helt enkelt. Han får suga så mkt det går på mina bröst, men sen vill han alltid ha typ 100ml ersättning efteråt och då äter han oftast var 4:e timma, ibland varannan, var tredje. Han har blivit en helt annan kille, som orkar va lite vaken emellanåt och prata! Innan blev han helt slut av att suga på bröstet och var inte vaken nåt. Och inte nöjd heller. Han somnade av ren utmattning efter sugning och sög på nappen istället. Hatar att behöva krångla med ersättning när man vill gå ut och leka med stora tjejen och göra utflykter mm. Tur det finns tetrapak! Men allt kokande av flaskor och blandningar avskyr jag. Suck. Sånt krångel. Känner mig så begränsad i aktiviteter då. Om man ändå bara kunde ta kranvatten och blanda och så var det ok så.... Men men, jag ska iaf. va glad att han numera går upp i vikt och lever!

Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
Svar på tråden Juli bebis 2012