• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • MissMurrig
    HannaVirrpanna skrev 2012-08-02 09:12:58 följande:
    Är det någon som vet när det ska vara läkt där nere om man sytt? Tar det dagar, veckor eller månader?
    Stygnen läkte på mig, på ca 3 veckor, tror jag, mellan 2-3 veckor iaf. Men jag vet inte om hela musen är läkt för det, men stygnen har ramlat bort iaf, och det känns som små ärr nu.

Mannen är ju väldans sugen nu om man säger så, men har intevågat mig på något än.. Men känner att det nog skulle gå bra. Någon annan som gjort "The dirty bit"? Hur gick det isf?

Idag är min lille man 4 veckor gammal, växer så det knakar. Väger nu över 5200g, och då gick han ju ner till ca 42 dagarna efter förlossningen, så han har ökat nästan 1kg på 4 veckor... Så äter det gör han 57cm lång nu med, föddes 53,5cm (tror det var närmare 54-55cm, men de kan ju inte sträcka ut benen så mycket när de är nyfödda).
  • HannaVirrpanna

Tack för svar! Då borde snart mina stackars stygn vara läkta :)

Får man ha sex? Jag trodde man var tvungen att vänta i 6 veckor innan man fick ligga... Eller det kanske är då avslaget försvunnit? Jag vet faktiskt inte!

• anjiali

När avslaget är borta får du hoppa på gubben igen

Inte en susning hur jag fick den där infektionen men är så rädd att den inte är borta. Vill inte äta det där rävgiftet igen. Dagens utflykt gjort. Gråtande bebis. Svettig mamma och bråkande familj. Å vad det är roligt !!!

• EllaBella02

Jag har lärt mig att ska man göra någonting i lite lugn och ro med tösen med då ska det ske på förmiddagen. Annars finns risken att det blir livat : ) Vi har inte gjort någonting i bingen ännu,men jag planeraren stark comeback om allt ser bra ut på återbesöket den 20 Aug.

• Sladdis

Min BM sa att man inte måste vänta till avslaget är borta. Man måste dock tänka på att infektionsrisken är något större och hon rekommenderade därför kondom. Jag och gubben sexade när Matteo var 2,5 vecka. Nu fick ju jag KS så jag har ju inga vaginala skador med stygn som många av er andra har. Kan inte påstå att det var speciellt njutningsfullt. Jag gjorde det mest för att få debuten gjord och för att se om det kändes annorlunda. Det gjorde det. Jag var lite öm längst in och ganska torr vilket jag aldrig är annars. Tvärtom. Vi provade igen en vecka senare med glidmedel och då gick det bättre. Har hört att slemhinnorna kan bli sköra under amningen och att man kan behöva glidmedel. Har inte behövt det efter de andra barnen men det kanske har med åldern att göra. Idag ytterligare en vecka senare gjorde vi det igen och det var ännu lite bättre. Eftersom jag bara sover 4-5 timmar per dygn så är jag konstant trött och därför är lusten inte lika stor och det dröjer nog lite tills man är inne i de vanliga rullorna. Har en snäll man som förstår och han nämner aldrig sex utan låter mig ta alla initiativ nu tills det blir mer som vanligt.

• EllaBella02

Alltså på kvällarna när /om hon är gnällig i ett par timmar så kan jag nästan känna att jag får panikkänslor! Att jag inte vet vad jag ska ta mig till för att få henne lugn. Det är jättejobbigt, men jag borde ju veta att hon blir lugn förr eller senare. Händer det er?

• Sladdis

EllaBella02: Jag tror att alla känner så. Alla jag har pratat med iaf. Till och med min man kan känna så så det är inte enbart kvinnligt heller.

• anjiali

Du är inte ensam !!! Så känner jag mig också. Vill också bara gråta. Så jag tror det är precis som de ska. Som tur är blir det snart bättre.

• HannaVirrpanna

Jag pratade med min bvc sköterska om det. Hon sa att om barnet skriker i tre timmar i sträck ska man söka vård. Barnet kan skrika för att det känner av förälderns stress och bli rädd, skriker alltså av rädsla. Så känner man att man bara vill gråta så ska man lämna barnet och gå ut på balkongen, ta några djupa andetag och försöka få bort stressen. Typ. Så brukar det lösa sig!

Svar på tråden Juli bebis 2012