• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Jamtlandstaus

Miss Murrig; såg bilden på din sötnos, har han bruna ögon eller mörkt blå?
    Om han har bruna, när började dom skifta färg?
    Både jag o pappan har bruna ögon men dottern har fortfarande blå även om de är mörka (hon är 1 månad). Vi hoppas på färgskifte snart

• MissMurrig
    Jamtlandstaus skrev 2012-08-03 13:23:51 följande:
    Miss Murrig; såg bilden på din sötnos, har han bruna ögon eller mörkt blå?
    Om han har bruna, när började dom skifta färg?
    Både jag o pappan har bruna ögon men dottern har fortfarande blå även om de är mörka (hon är 1 månad). Vi hoppas på färgskifte snart
    Han börjar få bruna tror jag. De började skifta nästan direkt. Först var de mörkblå med lite bruna strimmor, men de blir mer och mer bruna för varje dag. Storebror har gröna ögon, min sambo grön/bruna... så de kan ju bli bruna, men borde inte bli såå mörka.
  • EllaBella02

Idag begravde vi min lilla mamma. Känns tomt utan henne. : ( Men hon är nog med mig mer nu än vad hon var innan : ) Man får tänka så i alla fall. Men jag saknar att bara kunna lyfta luren och fråga om allt och inget : (

• anjiali

Ellebella . Jobbigt det måste vara. Klart att hon är med dig.

Våran lilla skrutta är 2 1/2 vecka och har mörkblå ögon men det är bara en tidsfråga innan de blir bruna. Min man är från Chile och mörk. Äldsta dottern har jätte mörkbruna och är brun och har mörkbrunt hår. Mellan flickan har brunthår mer gyllen brunt på sommaren och är ljusare i hyn och "ljus" bruna ögon. Denna lilla skritta är nog ännu ljusare och har blåa ögon än så länge. Min mans bror har gröna/bruna ögon. Men troligen blir lillskruttans ögon bruna snart.

Nu påbörjas maraton amningen inför kvällen.
    Lillan har mått så mycket bättre de senaste dagarna sen jag slutat med antibiotikan. Hoppas det håller sig så här. Känner att lycka och glädjen kommer tillbaka efter den tuffa starten.
    Har till och med varit ute och tränat idag . 15 kilo ska bort !!!

• Woogie

G's biologiska pappa hade brungröna ögon och de har G ärvt tack och lov, de är jättevackra. Jag är indiska och C svensk och N har mina mörkbruna ögon och får nog ljust kolafärgad hy, som sin bror. E's ögon är svåra att säga något om än. Det ser ur som om hon kanske får som C; blågrå-melerade, men de kan ju också mörkna till brunt. Hon är ju knappt två veckor.

När vi var på BVC igår så vägde jag mig då vi inte äger någon våg själva. Jag har gått ner 9 kg och har 6-8 kg kvar att gå ner till där jag var när jag blev gravid. Några till skadar dock inte...

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • Tekla78
    EllaBella02 skrev 2012-08-03 15:40:05 följande:
    Idag begravde vi min lilla mamma. Känns tomt utan henne. : ( Men hon är nog med mig mer nu än vad hon var innan : ) Man får tänka så i alla fall. Men jag saknar att bara kunna lyfta luren och fråga om allt och inget : (

Ingen kan ersätta mamma och grejen att lyfta luren och prata strunt. Speciellt med en liten bebis i famnen är det tufft. Min mamma gick bort för 7 år sedan och det var tufft i början och när förste sonen kom. Som du säger, hon finns nog där för dig ändå. Kram!
Svar på tråden Juli bebis 2012