• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

Lilleman blir två veckor imon och när jag vaknar på morgonen har jag ont i magen fortfarande, känns nästan som träningsvärk i livmodern, nån som vet om det e normalt?!

• millifjor

Igår var ingen rolig dag, hade galet hög feber trots Alvedon o grejer, snacka om att det var jobbigt att ha en liten bebis då, och det var bara mamma som dög annars har det funkat med pappa emellan amningarna men inte igår! Idag är det dock mkt bättre. Har lite ont i ett bröst när jag ammar och försöker krama ur det så ofta det går, vet ej om det är anledningen till febern. Pratade med syrran me och det visade sig att även hon hade hög feber och ont i halsen...
    Idag blir vår Rakel en vecka och det känns som om vi börjar känna varandra lite och det känns toppen
    Tack för tips om att tömma bröst osv, det ska jag fortsätta med nu och se om det blir bättre

• MissMurrig
    millifjor skrev 2012-08-04 12:53:38 följande:
    Igår var ingen rolig dag, hade galet hög feber trots Alvedon o grejer, snacka om att det var jobbigt att ha en liten bebis då, och det var bara mamma som dög annars har det funkat med pappa emellan amningarna men inte igår! Idag är det dock mkt bättre. Har lite ont i ett bröst när jag ammar och försöker krama ur det så ofta det går, vet ej om det är anledningen till febern. Pratade med syrran me och det visade sig att även hon hade hög feber och ont i halsen...
    Idag blir vår Rakel en vecka och det känns som om vi börjar känna varandra lite och det känns toppen
    Tack för tips om att tömma bröst osv, det ska jag fortsätta med nu och se om det blir bättre
    Det är det nog, gör som jag sa och amma det onda bröstet först och gärna i olika vinklar. kör på ipren/ibumetin och alvedon/panodil och varva dem var 3e timma. Man kan, om man inte får ut knölen, utveckla en bröstböld( med var) som man måste åka in och tömma med en nål eller något (inte är det små valpar som slickar bort det onda iaf... tror det gör rätt så ont)... good luck
  • FruSandra

Vilgot tackar för gratulationerna :)

Usch idag är ingen bra dag!
    Jag har ont i halsen, förkyld och supertrött! De enda v vill är att snutta snutta snutta.. Han har inte gjort annat och sover superdåligt dag som natt.. O så har de varit de senaste dygnen..
    Varken napp eller pappa duger...

:'(

• EllaBella02

Min tös har också kommit in i en period när hon vill snutta typ hela tiden. Pappa duger om han bär henne på armen i typ superman- position, magen mot armen och på förmiddagen har hon en längre sovstund på kanske 2 timmar. Sen vill hon snutta och bli buren på eftermiddagen och kvällarna.

• Sladdis

Smulan12: Grattis till leendet! Jag håller på att längta ihjäl mig efter Matteos första leende. Jag har ju sett hur gulligt det är någon gång när magen spökat. Plötsligt har han fyrat av ett jätteleende och hela jag blev varm och lycklig. Sen kom världens fis.... Hahaha. Får nog vänta lite till.

• MissMurrig

Jag läste någonstans att bebisar KAN le när de är riktigt små, att det inte alls bara är gaser osv. Men det tar ju kanske en månad innan de ler MOT en, som en reaktion...

Svar på tråden Juli bebis 2012