millifjor skrev 2012-08-04 12:53:38 följande:
Igår var ingen rolig dag, hade galet hög feber trots Alvedon o grejer, snacka om att det var jobbigt att ha en liten bebis då, och det var bara mamma som dög

annars har det funkat med pappa emellan amningarna men inte igår! Idag är det dock mkt bättre. Har lite ont i ett bröst när jag ammar och försöker krama ur det så ofta det går, vet ej om det är anledningen till febern. Pratade med syrran me och det visade sig att även hon hade hög feber och ont i halsen...
Idag blir vår Rakel en vecka och det känns som om vi börjar känna varandra lite och det känns toppen
Tack för tips om att tömma bröst osv, det ska jag fortsätta med nu och se om det blir bättre

Det är det nog, gör som jag sa och amma det onda bröstet först och gärna i olika vinklar. kör på ipren/ibumetin och alvedon/panodil och varva dem var 3e timma. Man kan, om man inte får ut knölen, utveckla en bröstböld( med var) som man måste åka in och tömma med en nål eller något (inte är det små valpar som slickar bort det onda iaf... tror det gör rätt så ont)... good luck