• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • smulan12

Haha gott med en riktig fis. Det har nog inte Noah gjort tror jag. Däremot när han han sovit så har han lett. :) men nu ler han både nu och då. Speciellt mot mormor, av någon anledning.?:p Jon ser nog rolig ut. :)

• EllaBella02

Jag har också haft en skrikkväll. Trodde jag skulle få psykbryt. Hon skrek hejdlöst så där så de nästan inte får luft. Efter två timmar typ så öppnade jag ett fönster, ställde mig där och hade henne upprätt mot axeln. Då äntligen somnade hon. Stackars liten.

• Tekla78

Millifjor, hör med BVC om de vill skriva ut nässpray som driver ut mjölken åt dig om du fortfarande har problem imorgon. Vet inte vad det verksamma ämnet är, men enligt min kompis funkar det jättebra.

• Tekla78

Ellabella02, visst blir man helt galen när de skriker. Man vill trösta och blir så frustrerad när inget hjälper. Vi har det jättejobbigt. Inte kolik dock utan såret på Sigges rumpa är ett "ulcererat hemangiom" dvs ett smultronmärke som är ett sår. Tar mellan några månader upp till år?! att läka. Det sitter precis vid öppningen så det är svårt att lägga om. När det kommer bajs i såret ser man hur han verkligen vrider sig av smärta ;-( Då måste vi dra bort (skavsårs-) plåstret och börja om igen. Ibland blir plåsterpåsättningen inte bra o då får jag lägga om igen redan efter någon timme. Annars kanske det sitter i en halv dag. Tyvärr bajsar han fortfarande typ 20ggr i timmen så plåstret blöts upp hela tiden. Vi får träffa en professor på området på tisdag och har fått remiss till gastro inom 2 veckor för magen... Stackars min lille kille. Store killen blir också frustrerad och vill trösta när lillebror skriker.

• grahnkotten

Hej på er igen! Vi lever i vår bubbla och njuter! Ikväll blir Melvin 1 vecka, känns helskumt.. Kan inte förstå att han har legat i min mage!

Jag kämpar på m amningen, har en lat din som tycker att det gp för sakta för mjölken. Han vill bara suga på höger bröst.. Sp nu pumpar vi för fulla muggar! Och inatt har han för första gången tagit båda brösten UTAN att först lura honom m koppen.. Känns skönt i mammas hjärta!

Annars rullar dagarna på! Jag har relativt svårt att röra mig, efter snittet men det är framförallt vid vändning å uppresning. Har funderat mycket i veckan kring förlossningen och tycker att det är jobbigt att ingen av oss var med på själva födelsen.. Jag sov och Martin fick vänta på förlossningen iom att det blev katastrofsnitt.. Ska försöka gå och prata m någon tror jag.

• Tekla78

Ja, det är verkligen inte kul. Men klaga får man alltid, även om andra verkar ha det "jobbigare". Man refererar ju alltid till sin egen normal liksom. Vi tycker att det ser ut som om det kommer ett märke på andra skinkan också, men det är bara att vänta och se och hoppas på att det inte är sår också i så fall. Jag tror att jag fått en liten antydan till leende i alla fall

• tundra

Tekla - det låter sjukt omständligt och jobbigt för er Sigge att behöva ha nått sånt. Hoppas verkligen inte att det blir nått mer på rumpan nu! Och att det läker ihop snabbt och utan mera strul!

• millifjor

Tack för alla tips! Idag är bröstet mkt bättre o har lyckats pumpa ur 50 ml för en stund sen, då försvann den värsta smärtan så Rakel kunde amma där sen.
    Har också haft en skriknatt och det enda som duger är att få snutta på brösten, lagom tröttsamt för mig

Svar på tråden Juli bebis 2012