• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

Lilleman har en sån där skrikperiod varje dag, alldeles nyss satte den igång igen så på prov la jag honom på mage bredvid mig i soffan och nu har han vart lugn i en hel kvart:) hans navel har ju ramlat av och nästan läkt helt så det borde väl inte vara nån fara ?!

• FruSandra

Är bebisarna jätte mottagliga för smittor nu?
    Jag är dyngförkyld och ont i halsen.. Och jätte orolig att Vilgot ska bli de....
    :'(

• FruSandra

Pjuh!! Ja kan nog andas ut!! Barnen har bästa skydd när mamman ammar :) känns som en rejäl lättnad!

• EllaBella02

Det är säkert ingen fara, Frugan. De brukar inte bli smittade av mamman fick jag höra : ) Idag är Elise 6 veckor : )

• anjiali

Tekla: det där lät ju inget vidare med lilla rumpan :-/. Verkar dock som ni har koll på läget.

Här är en snutt tjej som inte tar nappen. Tips på hur man får henne att gilla den ? Tröttsamt att sitta med bröstet eller fingret i munnen. Så svårt att få henne till djupsömn. Tar flera timmar . Sen så ska det ammas varannan timma natten igenom. Gäspning !!! Men men.., det är ju så här det är.

• millifjor

Anjial: känner igen mig, vår tjej tar dock nappen ibland men hon ska ammas heela tiden och vaknar väldigt lätt då hon väl somnat, snacka om att man blir trött! Men det är väl bara att gilla läget, hon är ju rätt söt när hon väl somnat

• anjiali

Milifjor: ja man får inte gjort så mycket när man inte kan lägga ner henne utan att hon somnar. Går ju an när mannen är hemma men det är bara en vecka kvar till vardagen börjar.
    Jisses vad har jag gett mig in på ??? Tre barns mamma :0

• Jamtlandstaus

Min tjeja har oxå en skrikperiod. Inte helt lätt att veta om det är ont i magen eller hunger heller tycker jag!
    Den uppenbara magsmärtan har blivit bättre efter att vi ökat på till dubbel dos Minifom vilket jag kan rekommendera er som har bebisar som har koliksmärtor!
    Mitt högerbröst fortsätter krångla Har nu fått en smärtsam blåsa på vårtan vilket gör amning utan amningsnapp omöjligt pga smärtan o med amningsnappen på så ger hon lätt upp o bara snuttar utan att äta effektivt redan efter ca 5min.
    Trodde aldrig att det skulle vara så stressande med amningen. Känner mig som en dålig följetong inne på Mammamottagningen! Var där idag igen för råd o check av amningsteknik Känns som jag har fått alla råd nu o inget hjälper :'-(
    Lipar en hel del, vet inte om det beror mest på hormoner, stress/press eller trötthet eller en kombination...
    Nu vill jag att amningen bara ska funka så jag kan göra andra saker än att bara amma eller tänka på amning!!

• Sladdis

Jamtlandstaus: Var det på BVC de sa att det var ok med dubbel dos Minifom? Matteo är imorgon fem veckor och har fortfarande ont i magen. Förstår inte var all denna luft kommer ifrån. Det sprakar konstant i blöjan och på nätterna ligger han och knorrar och ålar sig vilket gör att jag inte kan sova. Igår var jag så trött att jag bara lipa och då sa gubben att han skulle ta hela natten. Så han har legat i soffan med Matteo på magen hela natten och bara väckt mig när jag behövt amma. Känner mig som en ny människa idag. Får nog också ta och prova dubbel dos Minifom.

Hoppas du får rätt på amningen. Gissar att de redan tipsat dig om Purelan bröstvårtskräm. Den hjälpte mina bröstvårtor.

• HannaVirrpanna

Blir så arg på fk! Dom ringde nyss och sa att jag ska få SGI baserat på heltidsarbete bla bla bla på 260 kr typ. Bra tänkte jag, tills jag började fundera. Hur räknar dom? Jag har snittat 18000 efter skatt... Ska man verkligen få så lite då?

Svar på tråden Juli bebis 2012