• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • grahnkotten

Jämtlandstaus: du har säkert fått råden men för mig funkar luftning av vårtorna direkt efter amning samt hela nätterna. Har lagt ett badlakan i sängen om det läcker.. Sedan kör jag bröstmjölk på vårtorna, låter det torka och efter det purulan salva alt aloe Vera.. Det tar tid, men jag tycker det är värt det.. Även i förebyggande syfte!
    Lidet m dig! Hoppas det släpper snart! Kram!

• EllaBella02

Jag tycker att allt vad föräldrapenning heter är en djungel men du kan räkna ut din föräldrapenning på deras hemsida och beräkna vad du får ut beroende på hur många dagar du tagit.

• FruSandra

Hörni! Ja tycker tiden går liiiiite för fort nu... Nu får vi byta blöjor till nr2.. Tycker att de känns sorgligt på nåt vis.. De e ju verkligen ett tecken på att liten växer..

Hahaha :)

• Sladdis

Fru Sandra: Haha. Måste hålla med. Matteo blir fem mån imorgon och nu byter vi till stl 3 plus att han håller på att växa ur kläderna i stl 56. Han är ju snart inte bebis mer.

• EllaBella02

Jag bytte med till storlek 2 för någon vecka sedan och har idag haft kläder i storlek 62 på för första gången. Dock är dom lite stora : )

• ToKar

är det någon mer som svettas och blir sjukt varm under natten?? vaknar i en stor pöl typ. Vet inte om det beror på amningen eller nån omställning efter förlossningen. kommer inte ihåg att det var såhär förra gången..

• millifjor

börjar tröttna på denna feber, fjärde dagen nu och mjölkstockningen är ett faktum, bröstet är rött och gör svinont, speciellt när jag ska amma! så nu får jag ställa klockan på varannan timme och om bebis inte är vaken får jag pumpa. Sjukt jobbigt att det bara kommer ut typ 20 ml på tio minuter...BLÄ för feber och ont bröst!

• AKT83

Jag är också väldigt svettig på nätterna. Skönt att höra att det är fler.

Svar på tråden Juli bebis 2012