• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Vilken utmaning idag. Gav oss iväg till Ullared med tanken att många säkert börjar jobba idag. Men nej då !!! As mycket folk och knökat . Fick köpt det vi skulle efter flera timmar. Barnen hade växt ut alla sina kläder och behövde nytt till skolstart. Lillan skötte sig exemplariskt och även övriga familjen inklusive oss föräldrar. Hade inte sovit mellan 00-06 Siv sen bara till 9 innan vi började göra oss färdiga för avfärd. Inga psykbryt på hela dagen.
    Men måste tillbaka och lämna in micron vi köpte . Den brötar jätte mycket och blir smällhet på locket. En timmas bil resa dit .

Men stolt över att vi fixade kaoset med tre barn. Har knappt vågat mig ut innan.

• FruSandra

Jag fick likadant förra veckan och blev också orolig.. Plus att han käkade från båda brösten vilket han inte brukar göra...
    Men fick svaret att de var en tillväxtperiod och att brösten vant sig...

• HannaVirrpanna

God morgon alla!
    Smulan: det var det första min BVC sköterska sa: "först är dom spända och hårda och sen blir dom som vanligt och då tror man att det inte finns mjölk kvar, men det gör det" så det är lugnt :)

Anjiali: har aldrig varit på Ullared... Hade dock varit kul att åka dit nångång. Men det är rätt långt dit :)

Jag har märkt av svettningarna en gång tidigare, det var jätte varmt i sovrummet och jag skulle gå på toa, när jag gick från toan så fick jag världens frossa. Jag trodde jag skulle frysa ihjäl så jag fick två duntäcken och min sambo på mig som skulle värma men jag fortsatte att skaka. Tillslut började jag grina och tog farväl av sambo, för jag höll ju på att dö.

Det var när Tilly kanske var tre dagar gammal. Jag läste era inlägg om nattsvettningar och jag kunde inte riktigt relatera... Tills i natt! Fy fan va obehagligt! Man svettas så man blir kall, det är kallt i rummet så man vill inte kliva upp och byta lakan... Så man ligger kvar och hoppas på det bästa. Blä... Riktigt läskigt!

• HannaVirrpanna

Min donna blir tre veckor på torsdag, igår var vi på BVC och nu väger hon 4360 och är 55.5 lång... Hon har börjat växa ur 56 nu... Ingen bebis längre känns det som!

• MissMurrig
    FruSandra skrev 2012-08-07 09:14:39 följande:
    När ska man börja låta de små ligga på magen och träna nacken?
    Det kan man nog börja med när de är ett par veckor, de sa att jag kunde börja direkt med lillen på BVC när han var 3 veckor. 5 min 3ggr om dagen var lagom sa hon.
    smulan12 skrev 2012-08-06 23:28:29 följande:
    Är orolig att min mjölk håller på att ta slut. :( brösten är inte alls så spända som för bara några dagar sen. Dom har blivit spända hela tiden sen han kom när det gått ett par timmar sen matning. Men nu är dom mjuka. Kollar när han ätit klart och då trycker jag fram lite utan problem. Kanske inte behöver oroa mig?
    De blir så, de vänjer sig och anpassar sig mer efter bebisens behov nu. Det tar tydligen bara 10 minuter så har man producerat en hel del mjölk till om bebis inte är nöjd kan man byta tutte en gång till liksom.

• grahnkotten

Frusandra: vår kille är 1vecka nu och han ligger på mage när han är på vårt bröst. Då lyfter han huvudet själv.BM var hemma på henbesök igår och hon sa att han kan ligga på mage om vi har uppsikt över honom!

• anjiali

Svettas jo tack. Sovit på handduk några nätter för jag vaknat dyblöt. Fortfarande svettig så när jag vaknar vid amning så är kudden fuktig :-/.
    Mins att det var så här med de andra också.

Fy vad jag vill trolla bort alla kilon. Kan ha mina gravid brallor och ett par byxor av min mans . Gick förbi skyltfönster här om dagen och det känns avlägset att kunna ha normala klädet detta året .
    Orka gå ner i vikt!!!! Vill ju bara äta skit mat och dricka läsk.

Svar på tråden Juli bebis 2012