• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Millifjor: Usch stackars dig. Hoppas du blir bättre snart. Du får kanske ha en omgång penicillin.

• FruSandra

Sladdis
    Haha. Ja förstod att de va 5 veckor du mena..
    Vilgot blir 5 v på ons...
    Och håller också på att växa ut 56 :(

• nilepile89

Här är en till som svettas som en gris på nätterna så vaknar man och fryser för man ligger i en pöl. Fy inte trevligt alls. Säkert hormoner :)

• enilorac81

Och en till...svettas som en gnu på nätterna. Så jobbigt! Nu behöver jag pepp att tappa mins sista 7kg...har ni några bra tips? Än så länge har jag bara gått promenader men om någon kan tipsa på fler saker så mottages dem

• smulan12

Ja Jesus va de växer. Noah väger runt 5kg nu och håller också på att växa ur 56. Vissa bodysar är för korta redan. Mammas lille bebis. Vart har tiden tagit vägen.

Såg en nyfödd bebis på tv igår, då såg man verkligen att han utvecklats och ändrat sig en hel del.

• Jamtlandstaus

Tack för amningstips men det var tyvärr inga nyheter
    Sladdis, BVC sa att det var ok dubbel dos Minifom efter att vi frågat, hade läst det på nätet.
    Observerade idag att det såg ut som om lillan har kort tungband o ringde BVC o fick komma o visa upp henne. Hon tyckte oxå att det såg så ut så nu har vi tid hos läkare nästa vecka. Kanske är det det som den krånglande amningen beror på...
    Tycker att vår tjej fortfarande är liten, har bara gått upp 600g på 5veckor, men det är ok säger BVC...

• MissMurrig

Vår jättebebis hade bara 1orna i en vecka typ, har haft 2orna nästan hela tiden, använde bara slut på alla gratis 1or som man hade fått. Vissa kläder i strl 56 har blivit korta i armarna, och han har bara haft några av dem 2 ggr, vissa plagg inte alls... Men han väger ju nästan 5,5kg och är 57cm lång. Blev en månad igår nu är det läggdags! Stora killens första dag tillbaka på dagis imorn.

• smulan12

Är orolig att min mjölk håller på att ta slut. :( brösten är inte alls så spända som för bara några dagar sen. Dom har blivit spända hela tiden sen han kom när det gått ett par timmar sen matning. Men nu är dom mjuka. Kollar när han ätit klart och då trycker jag fram lite utan problem. Kanske inte behöver oroa mig?

• anjiali

Smulan 12: mina bröst är också mjukare och blir bara spända om det gått många timmar. Jag har nog mjölk så det räcker. Det lär visa sig på BVC när ni väger. Tror inte du behöver vara orolig om din bebis verkar nöjd.

Milifjor : fy vad jobbigt . Hade mjölkstockning med mitt andra barn och jag duschade bröstet varmt jätte ofta och handmjölkade i duschen och masserade ut samtidigt. Även under amning masserades det och hade massa fetvadd runt bröstet för att hålla det varmt. Vilket jobb det var plus att jag mådde skit av febern.
    Hoppas det löser sig snart.

Svar på tråden Juli bebis 2012