• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • smulan12

Tack för era svar! Gud vad skönt att höra.
    Frusandra Noah har med börjat äta på båda inland vilket han inte gjort innan, det gjorde med att jag blev fundersam. Men då hoppas vi på det bästa helt enkelt. :)

• FruSandra

Nu är vi hemkomna från Bvc.. Vilgot har gått upp 386 g på en vecka!! Och vuxit 2 cm!
    Bvc tanten sa att ja har en lång kille, o ja kan inte annat än att hålla med... På 5 veckor (imorn) har han vuxit 9 cm!!!!

• Charlottetott
    anjiali skrev 2012-08-06 23:52:34 följande:
    Vilken utmaning idag. Gav oss iväg till Ullared med tanken att många säkert börjar jobba idag. Men nej då !!! As mycket folk och knökat . Fick köpt det vi skulle efter flera timmar. Barnen hade växt ut alla sina kläder och behövde nytt till skolstart. Lillan skötte sig exemplariskt och även övriga familjen inklusive oss föräldrar. Hade inte sovit mellan 00-06 Siv sen bara till 9 innan vi började göra oss färdiga för avfärd. Inga psykbryt på hela dagen.
    Men måste tillbaka och lämna in micron vi köpte . Den brötar jätte mycket och blir smällhet på locket. En timmas bil resa dit .

Men stolt över att vi fixade kaoset med tre barn. Har knappt vågat mig ut innan.
    Köpte ni micron på gekås. Man kan ringa kundtjänst och skicka tillbaka varan, har för mig dom står för kostnaderna då,, om jag itne minns helt fel!
  • froggyL

Bara bra att de ligger på mage tidigt. Det minskar riskerna för adhd och ökar motoriken läste jag i väntrummet på BVC idag. Nu äntligen har Simon passerat födelsevikten! Och han växer på längden, 56 cm lång! 4055 gram idag. Han var nere på 3600 nånting. Men igår ammade jag honom bara en gång och det kom i princip ingenting. Det var mera en sorts avskedsamning- aldrig mera amma :'( snyft. Ersättningen gjorde susen. Jaja, bara han mår bra och det gjorde han ju inte med bara bröstmjölk. Känner mig bara totalt misslyckad som inte kan ge mitt barn mat...och får han allergier i framtiden kommer jag klandra ihjäl mig själv. Har redan dåligt samvete.

Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
  • FruSandra

Semlan
    Ja prata med Bvc om de där med oron för mjölken inte räcker till.
    Hon berätta att ungefär varannan vecka hamnar dom i en tillväxt period o då vill dom tutta mycket, ofta och gärna på båda brösten... O då känns de som att mjölen inte räcker.. Ju mer han snuttar desto mer mjölk priduceras..

• Sladdis

FroggyL: Skönt att Simon gått upp. Det måste ju ta bort en massa oro. Trist att det inte fungerade med amningen eftersom du ville amma men Simon mår ju bättre så här. Dessutom finns det inga garantier för någonting. Jag helammade min 11-åring i sex mån och han fick komjölksallergi medan en massa av mina vänner flaskmatade sina barn och de har inga allergier. Kan också tillägga att min 16- åring ofta låg på magen men han fick ändå ADHD. Så jag tar det mesta med en nypa salt.

• anjiali

FroggyL : du har ju gjort det du ska. Du har försökt och gjort ditt bästa, du får inte klandra dig själv för det är ju inget du styr över. Tur att vi har bra ersättning. Jag hel ammade min första 8 mån och hon är super allergisk så det är inga garantier att man slipper.

Charlottentott: tack för tipset. Ska genast ringa imorgon !!!

• Jamtlandstaus

FroggyL; storebror helammade jag i 5-6mån delammade tills han var ett år. Han fick mjölk-, ägg-, pollen- o pälsdjursallergi ändå... Så jag säger som Sladdis; inga garantier finns.
    Men jag förstår dina skuldkänslor, är rädd för att jag hamnar där själv men i mitt fall kanske jag måste sluta då jag inte står ut med smärtan
    Ska ge det till torsdag nästa vecka då vi har tid hos läkaren för att kolla om hon har för kort tungband... Har hon inte det o det fortfarande gör ont så ger jag upp. Känns fruktansvärt jobbigt...!!

Svar på tråden Juli bebis 2012