• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • FruSandra

Froggy
    Skickar en kram! Du har gjort vad du kunde! DE är som de är. Du ger honom mat, de e bara att de istället blir på flaska.

När ja innan skrivit semlan, menade ha SMULAN12

• EllaBella02

Tänker på er som amningen strular för. Hoppas att det löser sig på bästa sätt.! Min bebis vill nästan inte sova på eftermiddagarna alls längre känns det som. På förmiddagarna sover hon som en stock, men sedan efter 14-15 typ så blir det typ powernaps istället. Nu sover hon, men hon har typ varit vaken i 2-3 timmar då. Hon är glad och så, så det är inte det, men bara van att hon sover mera : )

• nilepile89

Nu har jag gett upp amningen sen några dagar pumpar allt jag kan och ger ersättning :) äntligen har min docka ökat i vikt nu ligger hon bra till. Gått upp till 3795 från 3350 förra veckan . (hade inte ökat sen vi lämnade bb sist). Nu skall jag slippa väcka var 3 timma att ge mat om hon vill sova. Känns lite misslyckat att amningen inte funkade jättebra. Men nu har jag ju åh andra sidan en nöjd flicka som mår bra. .... Det är så vi får tänka vi som inte kan amma våra barn till mättnad. Froggy skönt att han ökat i vikt nu :) du har ju gjort allt du kunnat.

• down under

Jag har inte heller tillräckligt med mjölk..
    Jag låter Kian amma på båda brösten när jag har möjlighet, det är lite kaotiskt att få till det om dagarna 
    med 2 andra barn varav en 14 månaders som inte förstår . Så det blir oftast en sväng på morgonen innan dom andra barnen vaknar ev nån gång på dan när lillan sover och sen på kvällen när mannen kommit hem och sen en sväng lite senare på kvällen.. men det är mest för att han ska få snutta lite för han är fortfarande hungrig efteråt och äter 100ml ersättning. Ska väl hålla på nån vecka till sen lägger jag nog ner ammningen helt.
    Det är synd att man inte har tillräckligt med mjölk men det är bara att gilla läget. 

• Sooofie88

Får man hoppa med i den här gruppen?:) Vår lilla tjej Ellie kom på min födelsedag den 25 Juli. Hon var beräknad till den 19 September men pga allvarlig havandeskapsförgiftning ble det hastigt ett UAS... Allt har gått bra, Ellie har varit jättepigg hela tiden dock har jag varit riktigt dålig men börjar piggna till mer och mer nu.
  • froggyL

Tack alla! Era ord värmer och stöttar. Välkommen sooofie88!

Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
  • Tekla78

Kramar till er med strulande amning! Min strulade i 2mån till och från sist och det är fruktansvärt pressande! Hade så ont emellanåt och var frustrerad för att vi inte fick till greppet ordentligt. Efter det lossnade det (han blev en 5-min-ammare, dvs inte så stor påfrestning på vårtorna). Därefter gick det smidigt till 8 mån då han valde att sluta själv. Det rullade många tårar nerför mina kinder innan det funkade bra så jag känner verkligen med er som kämpar och förstår er som slutar för en bättre tillvaro.

Svar på tråden Juli bebis 2012