• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Köp Purelan på Apoteket. Den krämen räddade mina bröstvårtor. Lufta mycket också.

• grahnkotten

Jag förlöstes m kejsarsnitt och funderar på hur länge man ska vänta m sex? Jag har ju inga problem med underlivet, men har ju avslag som vanligt å så! Är det någon som vet med infektioner å så?! Vi börja bli lite sugna.. Men vill naturligtvis inte riskera något!

• Sladdis

Grahnkotten: Jag fick också KS och vi hade sex efter 2,5 vecka. Man ska ändå vara försiktig pga infektionsrisken. Min BM rekommenderade kondom. Kör på!

• Tekla78
    millifjor skrev 2012-08-08 10:39:27 följande:
    Tips mottages för sårig bröstvårta!

Purelan eller bepanthen kräm. Finns medela bröstvårtsluftare som är grymma! Kan man ha under bh:n hemma om man inte vill gå med tuttarna i vädret. Skönt att avlasta och slippa att vårtorna fastnar i inläggen.
  • Emmizen80

Froggyl mfl: jag har med slutat amma, slutade i lördags. Sista tiden innan jag slutade fick jag pumpa inna varje mat tillfälle och ge på flaska då han vägrade ta bröstet. Grabben har blivit han vid flaska och inser att maten kommer mkt snabbare där, han behöver lixom inte kämpa för att få något. När jag pumpade kom det aldrig mer än 40 ml på båda brösten tillsammans. Det blev väldigt tydligt till varför han inte var nöjd och gick upp i vikt. Att inte amma känns på sorgligt och samtidigt som en lättnad. Men det viktigaste är trots allt att barnen mår bra!

• froggyL

Fick också bara ut ca 20ml per bröst...nu svider det liksom i bröstvårtan. Kanske måste pumpa?!

Emmizen80 skrev 2012-08-08 13:49:12 följande:
    Froggyl mfl: jag har med slutat amma, slutade i lördags. Sista tiden innan jag slutade fick jag pumpa inna varje mat tillfälle och ge på flaska då han vägrade ta bröstet. Grabben har blivit han vid flaska och inser att maten kommer mkt snabbare där, han behöver lixom inte kämpa för att få något. När jag pumpade kom det aldrig mer än 40 ml på båda brösten tillsammans. Det blev väldigt tydligt till varför han inte var nöjd och gick upp i vikt. Att inte amma känns på sorgligt och samtidigt som en lättnad. Men det viktigaste är trots allt att barnen mår bra!

Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
  • SaJo81
    Sooofie88 skrev 2012-08-07 22:35:10 följande:

Får man hoppa med i den här gruppen?:) Vår lilla tjej Ellie kom på min födelsedag den 25 Juli. Hon var beräknad till den 19 September men pga allvarlig havandeskapsförgiftning ble det hastigt ett UAS... Allt har gått bra, Ellie har varit jättepigg hela tiden dock har jag varit riktigt dålig men börjar piggna till mer och mer nu.
    grattis och välkommen=) skönt att allt gått bra, hur stor var lillan vid födseln pch hur har det gått på neo? har själv tvillingar sen innan som föddes i v30 så jag vet väl lite hur du har det just nu!
  • SaJo81

Nu har vi precis kommit hem efter lille Bastians premiärtur till sommarstugan! åkte i måndagsförmiddag och kom hem nu ikväll, tyvärr regnade det mest hela tiden men men.....dom två stora grabbarna tycker det är väldigt kul att komma upp dit eftersom vi bor i lägenhet hemma och på sommarstället kan man ut och leka och röja på närmre 1 HA mark!

tror tyvärr lillgrabben fått kolik, han har skrikit och skrikit i tre dagar, köpte minifom igår och har tagit det sen igår eftermiddag, känns som att han förhoppningsvis mår lite bättre nu ikväll...dessutom tror jag han får i sig maten för snabbt och för mycket, det sprutar som fontäner ur mina tuttar och jag läcker som fasen, måste ha massa mjölk, kan det vara så att dom får i sig för mycket för fort?

Svar på tråden Juli bebis 2012