• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tekla78

SaJo81, stackare (och även Ellabella02, eller?). Tycker det är jobbigt bara då han hade gaser ikväll i ca 45-60min. Visserligen kan vi inte bära i bärsjal/sele pga hans rumpa, men man vill ju bara trösta och göra det onda bättre...

• EllaBella02

Jag tror inte att hon har kolik, utan är bara kvällsgnällig mer eller mindre. Igår var hon lite mer gnällig igen efter att ha varit mindre i två kvällar. På dagarna skriker hon oftast inte. : )

• tundra

SaJo81:
    Min stora son hade kolik och jag fullkomligt simmar i mjölk både nu och då. Sover med massa handdukar.
    Prova att ge napp om bebisen bara ligger och snuttar. Efter 20 min är ätandet över. Jag vinklar dessutom bebisen ner mot knät så att bebisen slipper jobba så hårt med att svälja.

Men lille David har inte kolik fast jag har mängder med mjölk i brösten. Det jag har gjort den här gången är att utesluta mjölkprotein eftersom jag är övertygad att mina pojkar är allergiska. Orkade inte vänta på alla symptom den här gången men när David, som låg och sov fridfullt plötsligt började skrika rätt ut vid fisar, då tog jag bort all mjölk i alla former.
    Behöver ju dock inte vara allergi för er.
    Kan tillägga att stora sonen sov bra på dagen under sin kolikperiod men var en tidsinställd bomb på kvällen.

Kan rekommendera bärsjal om det knorrar i magen. Jag har 2 vävda som är mina bästa vänner när bebisarna är små.

• Sladdis

SaJo81: Min mjölk kommer också med stort tryck och Matteo sväljer mycket luft. Brukar försöka rapa honom ibland flera gånger under amningen så att inte all luft måste passera tarmarna. Man kan också handmjölka ur tills utdrivningsreflexen kommer och lite till för sen är trycket inte så stort.

• anjiali

Sooofie88: välkommen

Här är lillan också lite gnällig på kvällen men ingen kolik. Låter jätte jobbigt :-/...
    Har en bärsjal som används på em/kvällen. Har haft henne i den och varit ute och promenerat. Hon gillar inte att ligga i vagnen eller åka bilstol. Vill helst bli buren och vara nära. Sover era små gott i vagnen och bilen ? Försöker tänka att det kommer och att det inte går skämma bort en bebis med för mycket närhet.

Klockan tre ska jag lämna familjen och åka och klippa mig. Såååå behövligt. Men hoppas att det kommer gå bra. Matar nu sen tror jag hon somnar och hoppas att hon inte vaknar innan jag är hemma. Kanske borde pumpa ut också.

• Bragdoll

Jag har fått torsk i bröstvårtorna.. AAAAAAJ!
    Kan bara rekommendera alla att om ni ser att bebisen får torsk så gör något åt det med en gång, för det här är jävlar inte lattjo :(

• Sladdis

Anjiali: På BVC rekommenderar de att man penslar/droppar vischyvatten på tungan.

• Bragdoll

Jag ger vichy åt Mirre, det ska vara just vattnet som heter Vichy (det är salter i det som gör att torsken ger sig). Man får såriga bröstvårtor och sen gör det ont hela vägen in i brösten, ungefär som när utdrivningen kommer igång och det ilar. Så nu ger jag mycket utpumpad mjölk så jag slipper amma hela tiden för det gör såååå ont!

Svar på tråden Juli bebis 2012