• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Jag har fått papper på att jag ska få i slutet av augusti men på banken är det bara registrerat för de andra två barnen ? Men det kanske kommer en annan dag som inte är 20:e ?

• tundra

Alltså jag känner mig rätt mesig som är helt slut efter en vecka utan maken. Sååå drygt med hans pendlande som äter 3-4 h per dag. Han missar ju allt allt allt som heter barn och hushåll.

Lillbebisen är sjukt kvällstrött och hoppar man inte på sömntåget 19:30 och går och lägger sig med honom så blir det tvärstopp. Från att vara världens enklaste till att skrika till han kväljer. Så mina kvällar finns ju inte.

Dessutom.
    Så otränad efter grav + sem med ammande och närhetstörstande bebis. Har ju mest suttit upp och ner. Nu flänger man dagarna i ända. Pust.
    Känner mig som universums lataste. Och maken fattar nada när jag gnäller:
    - Ska jag säga upp mig?
    Näääää! Peppa/hjälp gör nått bara!

• EllaBella02

Min sambo fick sig en mördarblick härom dagen när han kläckte "vad gör du hela dagarna?" : ) Idag har jag fått pyttes andra barnbidrag. Men jag trodde det betalades ut den 20:e?

• millifjor

Jahapps, idag gav jag upp, har gett ersättning efter amningen, 50 ml fick tösen, känner det som ett nederlag fast jag vet att jag inte borde känna så. Hon vill ju äta näst intill hela tiden och jag har ju bara ett fungerande bröst efter min monster stockning som fortfarande håller i sig.
    Har ätit penicillin nu i 8 dagar och stoppet är nog borta, bara det att mjölkproduktionen har ju gått ner drastiskt trots att jag ammar det bröstet först hela tiden så vill det inte komma tillräckligt med mjölk. Rakel blir galen när hon måste amma det bröstet och skriker hejvilt redan efter 5 minuter eftersom det inte kommer någon mat. Så ikväll orkade jag inte mer, nu fick hon en kyss med ersättning trots att jag sagt att jag ska härda ut...

• anjiali

Milifjor : inte har du gett upp !!! Du har bara tagit lite hjälp och det behöver man ibland. Tycker du har kämpat på som bara den så var lite snäll med dig själv många hade tagit ersättning för längesedan och inget illa menat med det.
    Jag har hel ammat mina två första barn utan en droppe ersättning och det kändes jätte skumt när jag gav lite ersättning när jag inte pallade mer när jag var sjuk. Så jag kan förstå din känsla.

• anjiali

Borde gå och sova. Milea somnade klockan sju. Så ska jag få någon "längre" sömntid än två timmar så är det godnatt för längesedan en fredagskväll .
    Har inga kvällar alls nu förtiden.

• Hera78

EllaBella: det kommer den 20:e men det verkar som att man får det dagen innan om man har SEB eller Handelsbanken. Vi har SEB och fick pengarna idag

• millifjor

Anjiali: samma här fast vår somnar runt 8 o brukar sova till elva då, sen är det varannan timme som gäller :-/

Svar på tråden Juli bebis 2012