• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • FruSandra

Idag har Vilgot sovit istortsett HELA dagen... Ja förväntar mej en vaken natt...
    Lilleman äter vid 21.30~22 tiden sen vaknar han alltid 01.30 och sen 4.30 ( däremellan vaknar ja flera gånger för att se så han andas o dyl). Efter de vaknar har 7, 8 och 9...
    Även fast man får sova så är de den sammanhängande sömnen ja saknar...
    Ja blir sur på maken när han klagar över att han inte sovit nånting.. Ha! Då ska han vet hur mycket JAG sover...
    På vardagarna tar ja nattens blöjbyte eftersom han ska jobba. Men på helgerna får han hjälpa till... Oftast går de bra. Men när Liten vaknar o har ont i magen o gråter, då kan han bara vända på sig o fortsätta sova... De kan ja bli galet irriterad på.. Ok om han vaknar för att han är hungrig, de kan maken inte göra nåt åt...

Imorse var han guld! Han gick upp och städa hela huset Medans vi låg där uppe och försökte somna om :)

Jag hade blivit rosenrasande om han gett ersättning utan min tillåtelse!

• Hera78

Byter ni alltid blöja på natten? När vi låg på neonatalen bytte vi inför varje matning dygnet runt och i början när vi var hemma bytte jag alltid på natten.

Men de senaste fyra veckorna har jag bara bytt blöja om hon bajsat (aldrig hänt nattetid) eller kissat väldigt mycket (hänt en gång). Hon verkar själv inte bry sig under natten om där är lite kiss. Hur gör ni?

• anjiali

Vi byter inte blöja varje gång hon ammar, vilket är med två timmars intervall. Kanske blir två gånger per natt.

Jag blev inte så jätteglad över ersättningen men har inte tagit upp det med honom ännu. Denna dotter försöker han verkligen ta ett större ansvar ön han gjort med tidigare barn. Han vill avlasta mig så mycket det går då han vet att jag behöver det för att inte hamna i depression. Så igår sa jag inte så mycket, men ska ta upp det med honom innan jag lämnar de ensamma en annan gång.

Nu hoppas jag hon ätit färdigt för denna gång. Natti natt ett par timmar.

• millifjor

Hur sover ni med era bebisar? Vi sover alla tre i samma säng, hon ligger i ett babynest i mitten. Problemet är dock att hon somnar ju vid varje amning och när jag sen ska lägga över henne i nestet så vaknar hon oftast och vill inte alls vara där i, ibland går maken runt och vaggar henne till sömns i nestet o ibland kastar vi ut honom o så får hon sova på hans plats, bara det att då sover jag skitdåligt...tycker det är bökigt att hon alltid vaknar vid förflyttningar :-/

• juliaannaeva

Min bebis sover tätt intill mig! Utan pyjamas så vi får hud mot hud.. :) BVC sa att man aldrig kan skämma bort en bebis så jag kör på de så länge de funkar!

• AKT83

Vi sover bredvid varandra, ammar ju varannan timme så jag orkar inte med förflyttningar och risken att jag måste söva om. Här gäller det att somna fortast möjligt för att få lite sömn innan nästa amning. Sen när det är längre tid mellan amningarna så kommer jag försöka lägga henne i sin säng som står precis bredvid min sängplats.

Sonen på 3,5 har nu en period då han kommer varje natt vid 4-5 så då är vi 4 i vår 160 säng! Puh, maken sover bra och jag sover som en kratta men han avlastar mig bra så att jag får vila på dagarna istället.

• HannaVirrpanna

Blöja byter vi bara om hon bajsat eller om det är jättemycket kiss, på natten alltså!

Tilly sover i vaggan bredvid mig fram till morgontimmarna, då får hon sova kvar bredvid mig.

Idag blir hon en månad! Det har gått fort! Igår fyllde min storasyster 30 år så vi åkte ut och red på morgonen! Åh va mysigt det var! Så nu ska vi ta tag i vårt hästsug och börja ta lektioner! Vi hade hästar när vi var yngre men vi har inte tidigt något sen vi sålde dem nästan! Så jag gick som på moln igår. Älskar verkligen hästar! :)

• EllaBella02

Min bebis sover bredvid mig. Jag ligger på sidan och hon ligger tätt emot. Har en tanke att jag ska lyfta över henne i sin säng, men jag somnar alltid innan jag hinner göra det, och hon är även lite svår att flytta på om hon verkligen inte har somnat in djupt. Min sambo ligger också i sängen såklart : ). Inatt har hon vaknat varannan timme typ för mat. Jag älskar också hästar och hade egen tills jag blev gravid och han blev skadad. Kommer nog inte köpa någon egen igen, men jag hoppas jag kan komma igång med ridningen snart.

• Sladdis

Jag byter blöja på Matteo vid varje amning. Det är sällan det behövs men det är enda sättet att få honom att vakna. Han somnar alltid vid första bröstet och sen byter jag på honom och sen får han andra bröstet. Annars somnar han vid första bröstet och vaknar efter en liten stund för att få det andra.

• EllaBella02

Just det. Jag byter inte heller blöja på natten om det inte är bajsigt. Hon vaknar alltid vid 6-tiden och då brukar jag byta.

Svar på tråden Juli bebis 2012