• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

*suck* hade glömt hur knäpp jag blir av inte få sova ordentligt, har ju lyxen med två killar som sovit tolvtimmars nätter sen dom var fyra månader och gör fortfarande!
    Nu sover ju lilleman förhållandevis bra då om man ser till att vissa matar varannan timme på natten! Men shit jag blir Kocko i huvudet! I natt var en bra natt mot hur vi brukar ha det, lilleman var vaken mellan 18.00-23,00 igår sen åt han och sen gick vi och la oss, vaknade 04.30 och åt och somnade om direkt sen vaknade han klockan 08.00 igen och sen dess har han inte sovit nåt mer! Brukar barn vara vakna så mycket när dom knappt e en månad gamla? Minns inte detta :P

• anjiali

Sajo: vet inte ?! Våran tösabit sover ju inte några långa pass. Minns INTE att det var så här med de andra. Skönt att mannen är hemma och har tagit morgonens bära och trösta pass. Idag har hon inte ens varit nöjd på morgonen .
    Blir också galen utan sömn och av att känna mig otillräcklig när jag inte kan få henne nöjd. Instruktions boken blev visst kvar på bb.

• SaJo81

Japp vi glömde nog också instruktionsboken! Lilleman har vart vaken tre timmar nu och var nöjd nästan första sen skitsne, har lämpat över alla kidsen på pappan ni och ska ta en powernap

• juliaannaeva

Min lilla får kvällsmat 21 somnar vid 23 (skriker lite där emellan och vill bli buren på) vaknar vid 03.30 äter somnar om o sen vaknar vid 08.00 äter och somnar oftast om vid 09.00 har varit så i en vecka i alla fall! Hoppas de håller i sig :)

• anjiali

Nu har hon nog somnat på mig efter att små slumrat, gråtit och blivit buren sedan 7.30 på morgonen. Ammat och ammat. Till slut gick jag ut själv och gick en timma och när jag kom hem hade manen gett ersättning hon drack 80 ml å då hade hon ju nyss ätit. Hon har gått upp 400 g på en vecka på bröstmjölken så någon ersättning tycker jag inte skulle behövas.
    Blev lite sne ???

• tundra

Usch nej. Det är inte roligt när det knölar för de små.

Sen tror jag inte att män förstår hur känsligt det kan vara med amning vs ersättning. Förstår inte hur jobbigt det är för kvinnor att få det att fungera utan grus i maskineriet. Och att vi faktiskt upplåter våra kroppar dvs våra "jag" för att ge mat. Därför tar man ofta det personligt när någon gör/säger ngt som har med det ämnet att göra.

Min svåger ville jag skulle följa med på en konsert. Han tyckte jag kunde lämna lillen med sin far och en flaska ersättning. Varför prompt helamma liksom - det var ju bara några timmar. Men för mig funkar det inte känslomässigt. Inte för att jag lägger någon värdering i att amma vs ersättning. Bara för att jag VILL helamma.

Hade blivit sur på m

• tundra

Oj!
    Hade blivit sur på min man om han gett ersättning utan att kolla med mig om jag lämnat en kort stund. Men det är jag.

• AAEV

Sajo: Olympia sover jättelite, igår t ex sov hon två tiominutare på förmiddagen och en halvtimme på eftermiddagen, thats it! Hon äter jätteofta också, även på nätterna. Men hon är nöjd och glad för det mesta, mellandottern hade kolik så vi är nöjda med det lilla ;)

• tundra

AAEV: Oj. Jag har ju också haft en liten kolikbebis och det är en utmaning. Men det där låter också jättetufft!
    Men hon är lätt att söva inför natten? Hur gammal är hon?

• AAEV

Tundra: ja lite men så länge hon inte skriker så är det lugnt :) hon äter 10-20 gånger per dygn. Somnar som en stock vid tio, vaknar vid halv två, tre, halv fem och sju, då är hon vaken en stund och sen brukar hon sova till nio. Hon är fem veckor

Svar på tråden Juli bebis 2012