• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Matteo sover i en vagga sidanom min säng. Varje gång han ska amma (ca var tredje timme) sätter jag mig i soffan med honom. Önskar jag kunde göra som de flesta av er andra men jag har aldrig lyckats få till liggamning och jag kan inte sova om jag har barn i sängen.

• MissMurrig

Jag försöker ha Liam i sin spjälsäng, men när han ammar så somnar jag oftast, så då ligger han brevid mig i någon timma. Ibland är han så himla lättväckt, och vill inte sova i sin säng, så då får han ligga kvar hos mig, men jag sover inte lika bra då. Vill knna röra mig och rulla runt.

• juliaannaeva

Är nog klokt att inte köpa någon egen häst nu, jag har ett halvblod på 21 år.. Har inte hunnit åla och hälsa på henne på 3 veckor! :( tiden finns liksom inte... Men som tur är så har jag en tjej som rider henne och pysslar med henne varje dag!

• SaJo81

vår lille grabb sover i sin spjälsäng och så lägger jag upp honom hos mig när han vill äta vid 4-tiden, ibland vill han inte somna om efter det i sin säng så då får han ligge bredvid mig men jag tycker det e skitjobbigt för jag kan inte slappna av när det ligger barn i sängen! och då brukar även våra två stora grabbar hoppa upp i vår säng på morgonkvisten...det e liiiite trångt med två treåringar, en bebis och min man och jag i våran 160 säng...men finns et hjärterum...

byter bara blöja på natten om den är väldigt full eller bajsad! annars tar vi det på morgonmatningen vid 7-8

• EllaBella02

Är det någon mer än jag som bara ger ett bröst fortfarande? Funderar på om jag ska göra som vissa och väcka henne och ge henne andra med.

• anjiali

Fy vilken skit dag. Mannen är sur och tvär och jag är trött, ledsen och deppig . Inge vidare bra föräldrar någon av oss. Blir sur bara av att se honom ! Tycker han borde rycka upp sig, han sover åtminstone lite mer än jag gör och jag ska vara själv hela veckan. Men han funkar tvärt om, mår jag dåligt så ska han också må dåligt. Grrrrrrr... Bäst att han håller sig på avstånd.

• millifjor

Jag ger bara ett bröst, det andra funkar inte för mig efter min mjölkstockning
    Har fått ge 30 ml ersättning en gång efter att hon ammat tvärslut på det bröstet annars verkar hon vara nöjd!

• AKT83

Jag byter blöja på natten om det är bajs eller om hon verkar störd av den, om hon har svårt att komma till ro, vilket blir mer och mer sällan faktiskt. Hon blir 7 veckor i morgon! Galet vad fort tiden går!!

• Sladdis

EllaBella: Matteo har alltid ammat på två bröst. Halva måltiden finns i ena bröstet och andra halvan i andra bröstet. Om man har en hel måltid i ett bröst är det bara att köra på.

Svar på tråden Juli bebis 2012