• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • FruSandra

Vilgot sover sen 3 dagar tillbaka i sin egna vagga breve mej... Första matte gjorde de hemskt ont i mammahjärtat.. Men de funkar rätt bra..
    Ja byter på natten om de är bajs eller full av kiss vilket de ofta är.. Så 1-2 gånger per natt byter ja... Han kissar mängder.. Men de är tydligen bra, de betyder att an får i sig tillräckligt :)

• EllaBella02

Jag har idag börjat att få blodblandade flytningar igen efter att avslaget varit borta ett tag. Vad fasiken kan det bero på? Någon mer som haft det. Är 8 veckor sedan idag som jag födde.

• grahnkotten

Ellabella: jag ger båda brösten när han är vaken och vill ha. Men på kvällarna brukar han vilja suga på ett bröst i taget och sedan äta oftare istället! Melvin går upp bra så om han bara vill ha ett bröst väcker jag inte honom! Men han är ett matvrak och vill oftast äta på båda brösten, ca 20 min på varje sida!

• anjiali

Varvar mellan ett och två bröst. Oftast bara ett på natten. Hon ligger ca 30 min vid bröstet då jag får bända loss henne. Första sovpasset ligger hon i sitt babynest mellan oss eller i sin säng. Sen ligger hon bredvid mig på sidan och sover. Vaknar så ofta för mat att jag inte vågar eller orkar flytta på henne. Ibland sover hon på min mage på sin mage om det kniper mycket. Blöjan bytet vi en till två gånger vid behov på natten.

• HannaVirrpanna

Åh jag har lite ångest... Ska vi sälja eller inte sälja vår lägenhet? Har kollat på en hyresrätt idag som är dubbelt så stor och den står tom... Så det är inflyttning 1 sept skulle jag tro. Ska vi sälja kanske vi får stå med två hyror, ska vi hyra ut så kommer vi förmodligen få någon student som vill hyra i andra hand ett år... Vad skulle ni gjort?

• FruSandra

Hur vet man om man har framfall??
    När ja går mycket så känns de som att ja har en tampong som är dåligt insatt...
    Nu börjar ja oroa mej för om de kan va framfall?
    Nån som vet?

• anjiali

Hannavirrpanna : oj vilken svår fråga :-/...
    Är det svårt att få ett sådant boende så kanske det är bäst att slå till om ni har pengarna. Sen hoppas på att det löser sig och ni kan hyra ut. Ev kanske inflyttning kan bli senare ???

En fis och prutt fråga. För att hjälpa lillan när det är som värst i magen så har vi använt termometern och det har både sprutat bajs och luft. Men man får väl inte göra det så ofta ??? Eller hur ??? Vill köpa windi fisventil men den finns inte här utan måste beställas på nätet. Tycker så synd om henne när fisarna lägger sig på tvären hela tiden .
    Är det fel att hjälpa med termometern ?

Svar på tråden Juli bebis 2012