• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Trolla75

Puder och rumpsalva klarar jag mig inte utan :)
    Här är en buse som hållit mig vaken sedan 04.20 som tur hör det inte till vanligheterna men jag är inne i någon andra sorts andning nu ;) o har svårt att somna om, kl ringer ju inte förrän runt nio.

• anjiali

Problemet med Mileas navel är att den är utstående och "såret" där de klippte / band av naveln hamnar under ett hudväck. Det har inte läkt ännu. Ringde BVC nu på morgonen och väntar att de ska ringa tillbaka.
    De har sagt att jag ska lägga hibiscrubb på utan att tvätta bort. Jag är ju sjuksköterska och skulle hellre tvätta rent den med klorhexedin lösning. Allt för att inte behöva mera medicin. Ska bli intressant att se om det blir skillnad på magen nu.
    Inatt var hon bökig och det körde i magen mellan två och fem. Sen somnade hon och klockan ringde sex.

• Juli12

Hej mammor, jag har inte varit med i tråden innan men går det bra att jag hoppa in här nu? fick en pojke den 21/7 (3veckor innan beräknad fick jag sättas igång pga havandeskapsförgiftning :(

• SaJo81
    Juli12 skrev 2012-08-27 11:07:43 följande:
    Hej mammor, jag har inte varit med i tråden innan men går det bra att jag hoppa in här nu? fick en pojke den 21/7 (3veckor innan beräknad fick jag sättas igång pga havandeskapsförgiftning :(
    hoppa in:) välkommen!

fick en pojk dagen efter dig....fast bf+3 
  • SaJo81

fick en drömnatt i natt igen =) mat vid 23 sen vaknade lilleman inte fören 5.30 =) herre gud vad skönt! hade glömt hur det känns att sova ordentligt....däckat av så hårt att jag inte ens märkt att en av mina andra gossar kommit och lagt sig, när jag vaknade för matningen låg han där och sov så sött=) haha!

sitter och kollar på förlossningskliniken medan lilleman sover och dom två stora är på dagis, vill verkligen föda barn igen! det var den häftigaste upplevelsen jag vart med om (men återställningstiden vil jag inte va med om)

tror jag ska ta och ringa kyrkan med och se om dom har tid för dop av lilleman i höst....hoppas spontant på den 17:e november men vi får se om det finns tid då!

• SaJo81

Gött att ta itu med saker :) dop bokat den 17:e november :) då var det bara fadder nr 2 som ska bestämmas (om vi ska ha någon mer) just nu är det iaf min svägerska som
    Blir gudmor (fadder)

• enilorac81

Hej Sajo- härligt att ni bestämt dag för dop. Vi kommer inte döpa Elias men troligen göra en namngivningscermoni..dock inget bestämt.

Själv måste jag gå ut snart, städerskan (som vi har en gång varannan vecka) kom 1h tidigare än planerat och jag vill inte vara hemma när hon städar så jag tar mig en promenad. Sen ska jag träffa min kund som jag var ute hos innan jag gick på mammaledighet. Som konsult gäller det att hålla kontakt med sin kund, så kanske man har möjlighet att komma tillbaka till samma kund efter mammaledigheten...

• Trolla75

Välkommen Juli12 :)

Va lyxigt det lät med egen städerska! Det är något jag borde önska mig! ;)
    Alla runt omkring mig har en släng av städmani, förstår inte varför jag inte fått nått? ;)

Vi ska också ha dop, men när är ett stort frågetecken! Men borde inte vänta allt för länge med risk att klänningen blir urvuxen.

Svar på tråden Juli bebis 2012