• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • haanaa

Som jag skrev tidigare i denna tråd så fick jag ett barn som var -55% tillväxthämmat på grund av massor med små infarkter och igensatta blodkärl i moderkakan.
    VILL UPPLYSA er alla om detta så ni inte råkar ut för det själva.
    När ni är gravida håll själva koll på HB och blodtrycket. Mitt Hb ökade från 115 till 143 under veckorna 27-37 och också blodtrycker skenade iväg.
    Men det var något min BM inte tyckte var farligt.
    Har nu läst diverse forskningar som gjorts.
    Ett hb ska normalt sjunka efter vecka 20 och om det inte gör det utan heller i sig stadigt eller höjs (som mitt då gjorde) så är det en stark varningssignal på att blodet är för tjockt och att det mycket väl kan skapa infarktet samt igensatta blodkärl. Och blodtrycket får inte vara högt heller vare sig du mår perfekt eller inte. 

Detta missade/struntade min Bm i och konsekvenserna visade sig till slut med en modekaka som endast 20% av levde. Så vill bara att alla ska vara vaksamma över detta under en graviditet så ni inte själva råkar ut för något.

• EllaBella02

Men mitt HB ökade och även mitt blodtryck men min moderkaka var inget fel på faktiskt. Däremot fick jag göra ett TUL i v 33 pga högt blodtryck. Så ser behöver ju inte vara farligt men det är ju bra att du berättar din historia!

• anjiali

Sajo: vilken sov lyx . Njut !!! En annan är vaken mest hela tiden.

Städerska skulle verkligen behövas. Hinner inte ett skit här hemma konkandes på bebis .
    Navel status: efter läkaren kollat så ska vi tvätta med tvål och vatten x 2 och smörja med miniderm runt om. Sen ny titt på naveln på torsdag hos läkaren.
    Antar att jag får "sätta" henne i handfatet och tvätta.

• Tekla78

Hmm, tröstäter kladdkaka för jag har försökt mig på mjölkfri kost nu i 1 1/2 vecka. Bakade på mjölkfritt margarin igår och har nästan smällt i mig hela själv på två dagar! T.o.m. leverpastej och läkerol innehåller mjölkprodukter Lilleman går på utredning på gastro pga sitt bajsande som sker ca 15-20ggr/dag och alltid är löst. Har telefontid med läkare imorgon för att få reda på några prover.

Svar på tråden Juli bebis 2012