• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • froggyL

Nånting hände över helgen. Mer joller. Och idag trycker han ifrån med benen så han står upp, och förflyttar sig på rygg när han ligger barfota och kan trycka ifrån. Min lille håller på å bli stor! Alldeles för fort! 5190gram och 57cm lång idag på BVC.

Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
  • grahnkotten

Done :) vilken bra ide detta är!

Jag är ensam hemma i 2 dygn nu, mannen är på golfresa m jobbet! Lilleman har hittills varit jättesnäll, så vi hoppas på en lugn natt! Han brukar vara lugn på natten och bara vakna för att äta 1 gång per natt, så vi hoppas att han har samma rutiner som tidigare! Lillkillen är redan 4 veckor, tiden går så snabbt! Växer så det knakar, hade gått upp t 3960 gr och 56 cm (3370 gr å 49 cm vid födelse!)

• FruSandra

Idag va vi på 2 månaders koll hos Bvc läkaren.. 2 månader trots att de är en vecka kvar ;)
    Han väger nu 5550 g och är 60,5 cm lång :)
    Han fick klart godkänd :)
    Vi ska dock låta honom ligga mer på vänster sida för huvudet har blivit lite snett... (vilket ja knappt ser men de gjorde hon)

• SaJo81
    FruSandra skrev 2012-08-27 18:17:54 följande:
    kniiiiip :d
    FÄRDIG! Kom faktiskt ihåg det i duschen nyss med....*bra jobbat*

det var tur att jag hade en så bra natt för nu har Bastian vart vaken näst intill HELA DAGEN! små powernaps till och från är allt...hoppas han vill sova hela natten nu...

Äntligen sista natten! min man jobbar 3-skift och går imon av tre nätters....då brukar det vara "långledigt" han jobbar inte fören på måndag nästa vecka igen....jäkla tur det med tanke på hur krävande det är för alla med dessa dagarna. 
    Han kör alltid tre dagar och tre nätter i rad, sen ledigt sen några kvällar sen börjar det om..... alla pass som infaller på helgen är 12timmars med så nu har han jobbar 19-07 två dar i rad och dagen innan det jobbade han 07-19! man är verkligen HELT själv med hem och barn dom dagarna och det är tufft som fasen....inte nog med det så ska han iväg på lördag hela dan och "leka" med sina kompisar.....paintball i Borås! *suck* 
  • enilorac81

Knip-avklarat under toabesök i förmiddags...glömde bort att skriva det.

Städhjälp är lyx, men det är lyx vi känner att vi är värda, 750kr efter RUT, då kommer de varannan vecka och de städar i 3h. På så vis har jag och min sambo kvalitetstid tillsammans istället för att städa.

• Juli12

Tack gulliga ni är.
    Känner också att jag skulle behöva en städerska och en kock ( kock i första hand). All tid går ju åt amning...Inte undra på att mammas hjärta lagt på sig 1,5 kg på 4v.

• SaJo81
    enilorac81 skrev 2012-08-27 22:16:36 följande:
    Knip-avklarat under toabesök i förmiddags...glömde bort att skriva det.

Städhjälp är lyx, men det är lyx vi känner att vi är värda, 750kr efter RUT, då kommer de varannan vecka och de städar i 3h. På så vis har jag och min sambo kvalitetstid tillsammans istället för att städa.
    750kr? lätt värt :) ska kolla hur det är här med sånt!

coop har dessutom kommit med sån där matkasse här hemma nu, funderar på at testa det med 
  • AAEV

Tekla: scans ugnsbakade bredbara leverpastej är mjölkfri! Och euroshoppers det är det enda pålägg dottern äter, och ICAs köttbullar fast det är lyx ;)

• anjiali

Blir snart galen om jag inte får sova . Sen nio då hon "brukar" somna har jag ammat två gånger redan. Plus ett pass med att snutta på mitt finger. Från att sovit första passet i ca fyra timmar till att sedan vakna var tredje till varannan timma så är det nu varannan timma och minst ett par timmar liggandes på min mage sugandes på mitt finger. Då måste jag vara vaken annars ramlar finger ur .
    Sover hon på dagen tror ni ??? Nope !!! Bara i bärsjal.
    Gav henne till mannen nu, tänkte att hans bröst och finger fick duga. Gallskrik ! Och efter fem minuter så säger han att jag ger henne ersättning!!! Så fan heller !!! Så nu ligger jag här vaken igen och han sover. Kul när klockan ringer halv sju.
    Då sover hon och jag måste väcka henne

Nu är det tufft !!!

Svar på tråden Juli bebis 2012