• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tekla78

Anjiali, hur gammal är hon nu igen? Emil hade några dagar i förra veckan (blev 7v igår) då han åt konstant! När jag kände att jag inte orkade längre, inför natten, gav jag honom ersättning. Säkerligen en tillväxtperiod och ersättningen var nog kontraproduktiv för mjölkproduktionsökningen, men det gav mig iaf en lugn natt (kom på sen att det "sabbade" min mjölkfria diet, man kan inte tänka på allt...)

AAEV skrev 2012-08-27 23:25:48 följande:
    Tekla: scans ugnsbakade bredbara leverpastej är mjölkfri! Och euroshoppers det är det enda pålägg dottern äter, och ICAs köttbullar fast det är lyx ;)

Tack! Är hon mjölkallergiker?
  • Sladdis

Matteo har också något på G och han blir åtta veckor imorgon. Igårkväll och ikväll har varit hemska. Han äter hela kvällen och somnar inte förrän ca 00:30. Han har sovit dåligt på dagen också. Hoppas det bara är en tillväxtperiod och att den är över snart. Känner mig något trött. Imorgon ska vi på efterkontroll på MVC men som tur är är det inte förrän kl 13.

• anjiali

Hon är sex veckor. Varit uppe klockan tre. Fyra och nu igen . Om en timma ringer klockan. Om det ändå var så att jag fick sova på dagen.
    Kan vara tillväxt. Men ett annat bekymmer är gaser. Hon fiser och fiser !!! Kämpar och ålar. Försöker tänka på vad jag äter. Får väl börja äta vitt ris och inget annat .
    Hon somnar sen tar det 10 min så börjar hon åla.

Hur ska jag orka med detta ?

• FruSandra

Ja frågade läkaren igår då Vilgot vakna varannan timme hel natten, och hade svårt att komma till ro på dagen.
    Hon sa att de händer nåt vid 2 månader där omkring, en tillväxtperiod och de man skulle göra då vad att amma ofta och mycket på dagen.
    Vet inte om de hjälper nån men tänkte att ja skriver de ändå..

:)

• millifjor

Hur känsligt är det egentligen med vad man själv äter och hur ont bebis får i magen sen? Har en tjej me bråkig mage på kvällar o nätter speciellt.

• AAEV

Tekla: ja, hon har flera allergier men mjölken är värst! Säg till om du vill ha tips och råd

• AAEV

Millifjor: jag äter allt och vi har inte märkt att lillan får ont av nåt. Häromdagen åt jag chili con carne :)

Svar på tråden Juli bebis 2012