• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

Vi ger runt 15 droppar innan varje måltid, men Bastian äter MAX 6 gånger per dygn, ibland bara fem gånger så det går alltid 3-4 timmar minst emellan. Vi använder semperdroppar också!

• EllaBella02

I början gav jag innan varje men nu ger jag var 4:e timme på dagen och inget på natten. 10 eller 11 droppar åt gången. Ger även Semper mag och tarm.

• SaJo81

Måste bara få dela med mig av en underbar bild min man tog på grabbarna härom dagen Hjärta

• AAEV
    SaJo81 skrev 2012-08-28 13:43:41 följande:
    Måste bara få dela med mig av en underbar bild min man tog på grabbarna härom dagen Hjärta

Åh så fin!
    Kan inte låta bli att kommentera bilden i bakgrunden, antar att det är du! Oj vad vacker du är :) 
    Alexander 081026 Eleonora 091123 Olympia 120713
  • SaJo81

Hah ja det är ett bröllopsfoto i bakgrunden så egentligen är vi alla fem med på denna bilden (och Anakin två gånger)
    Tack så hemskt mycket :)

• anjiali

Kvällen är här och lite smått Ågren över att nu börjas det :-/...

Min goda vän fick barn idag på morgonen. En pojke. 5040 g och 55 cm lång. Hihi. Vilken kille han är ju större än Milea som är sex veckor. Men det hade gått bra trots storlek.

• Sladdis

Anjiali: Har också Ågren. De senaste fyra timmarna har jag bara flyttat Matteo från bröst till bröst. Nu är det tomt men han vill ändå ha mer. Han är så trött att ögonen går i kors men han kommer inte till ro. Säkert för att han är hungrig. Hoppas verkligen att det är en tillväxtperiod och inte mjölken som sinar. Börjar tvivla nu när vi är inne på tredje dygnet. Min man börjar också prata om ersättning men jag vill ge det lite tid till det verkar ju räcka på natten och dagen.

• FruSandra

Sladdis
    Om han kissar mycket behöver man tydligen inte oroa sig för att mjölen sinar.. De sa min bm..
    Hoppas de bara är en tillväxtperiod :)

Anjialji (?) orkar inte kolla stavningen
    För ett par veckor sen hade jag också världens Ågren när kvällarna kom.. Då för att Vilgot alltid fick så ont i magen efter han ätit så ofta..
    Men nu äter han bara 2-3 gånger per natt vilket är superskönt! Dessutom inte ont i magen och de tack vare att jag SLUTADE med minifom....

Mitt ex fick också barn idag :) en flicka

Nu säger ja godnatt :)
    Kram på er alla kämpande mammor

Svar på tråden Juli bebis 2012