• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • tundra

Tekla: Låter jobbigt med din lilles magproblem.

Jag äter mjölkfritt och ammar. Har stora sonen som är 2 som är mjölkprotein allergisk och nu lillprins David som blir 2 mån imorgon.
    Trots att jag är rutinerad på att handla mjölkfritt så dabbade jag mig i slutet av förra veckan och åt en tomatsås som innehöll mjölksocker. Gah! Tog hela helgen innan det blev normalt igen. Och maken var borta på bröllop 3 dagar.

Första gången jag åt mjölkfritt med stora sonen så slarvade jag och läste inte på ALLT. Men 2 veckor efter jag lusläst på alla kryddor osv så blev han bättre. Det kan ta tid för tarmarna att återhämta sig.

Hoppas det blir skillnad snart.

• Sladdis

Anjiali: så har Matteo också gjort den sista tiden. Ibland går jag ut och sover på soffan. Jag ska dra ner på mjölken tänkte jag.

• tundra

Anjiali: Milea har ju precis sluppit antibiotikan. Tror du inte magen måste få vila lite innan den blir bättre?

Här ammas det lite tätare också - men lider man av att det varit stökigt på nätterna/dagarna en längre period blir man ju sliten. Det är jobbigt som f**n. Tycker du borde ta ett snack på dagen med din man. På natten blir det lätt lagen om minsta motstånd som gäller. Göm all ersättning. Vill du amma så får han ju inte sätta krokben utan ditt godkännande. Han kan hjälpa till ändå.
    Kämpa på!

• Libe

Jag måste få nojja av mig lite. Karln har haft feber inatt, ont i huvudet och är snorig. Vi har ingen extra säng och soffan kan man i te ligga på nå vidare så vi har sovit i samma rum. Det enda min hjärna kan tänka på är rs-virus. Nyser hon så tror jag att hon är sjuk och jag ligger och lyssnar till hennes andning om den låter ansträngd. Finns det ens på sommaren? Är det alla förkylningar? Kan tillägger att jag har väldigt mycket hypkondri tendenser i vanliga fall, verkar inte bli bättre av att ha en sån liten hemma.

• Sladdis

Anjiali: ger Minifom även på natten. Det är väldigt olika hur känsliga barnens magar är. Matteo reagerar på allt så jag måste hela tiden tänka på vad jag äter.

• FruSandra

Libe
    Du behöver inte oroa dej. Rs är de inte säsong för nu vad ja vet.
    Jag blev tokförkyld med feber o ont i halsen för nån vecka sen. Men lilleman klarade sig men blev lite snorig.Y
    Dessutom är barn som ammas inte lika mottagliga :)

• Libe

Fru Sandra - tack, jag hoppas verkligen att hon klarar sig. Herregud vad hönsig jag blivit!

• anjiali

Tundra: visst kan det vara efter antibiotika, hon har ju precis slutat.
    Känner mig yr och matt. Mannen har bett om ledigt imorgon , hoppas han får det beviljat. Så kan jag sova på dagen om de går ut. Han jobbar hela helgen och nästa vecka.

Ja ja, småbarnsliv i ett nötskal. Det får bli minifom på natten och mycket rapande.

Skönt att ni finns i tråden . Hoppas ni får en fin dag med era godingar.

• Juli12

Min pojke kämpade också med gaser, har gett minifom och rapas efter varje amning. Klart bättre har det blivit

Svar på tråden Juli bebis 2012