• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • EllaBella02

Skickar lite energi ( den lilla man har. : ) till er som har det svårt! Jag ger inte Minifom på natten. Men hon ammar också oftare nu. Jag annar i stort sett varannan timme dygnet runt nu. Några avstickare på 3 timmar blir det varje dag. Just det KNIP! ; ) Jag är också nojjig över baciller men det börjar bli lite bättre.

• SaJo81

vi har gett minifom till lilleman innan VARJE mål, även på natten...glömmer vi en gång har han ont i magen hela dagen!

i natt sov lilleman från 23-6.30!!! rekord! inte konstigt egentligen eftersom han inte sov nåt knappt på hela dagen igår! 

• SaJo81

Anjiali: stackare :( vet hur det är när man inte får sova, inget fungerar som det ska....

• anjiali

Värst är att orka med de andra barnen som är i konflikt mycket. Ryker också ihop med dem.

Gör det något om man ger minifom efter måltid ???

• anjiali

Sajo: ger du 10 droppar eller mer ?

Förlåt att jag totalt bombarderar tråden :-/

• Sladdis

Anjiali: Ursäkta att jag lägger mig i när du frågade någon annan men jag ger 20 droppar Minifom. Det var inte förrän vi började göra det som vi såg resultat. Dessutom använder vi Semperdroppar.

• lills

Har augustibebis men brukar kika in här. Såg att ni diskuterar miniform. Ger ni det varje måltid? Min äter ibland med 1h mellanrum bara... Sks msn ge 10droppar till då!?! Blir många droppar...

• anjiali

Sladdis : lägg dig i det är bara bra !!!

Lills: jag missar en del måltider men ska börja ge varje måltid. 10 stycken om jag ammar ofta.

• tundra

Minifom tas inte upp av kroppen så det är helt ofarligt att ge "för mkt".
    Däremot säger de studier som gjorts att effekten planar ut efter 5ggr/ dygn. Så vissa rek att man ger vid alla stora mål - om man inte orkar smådutta 10 droppar var 30:e min.

Svar på tråden Juli bebis 2012