• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • grahnkotten

Min BM sa att det kan ta 5-7 dagar innan mjölken rinner t när den är i en tillväxtperiod även om det vanligaste är att det vara i 1-3 dagar! Så håll i, även om det är jobbigt! :)

Här har vi en liten kille som är gasig och han får inte riktigt ut det.. Har provat massage och det har släppt lite, hoppas på sömn inatt för igår natt låg han och gnydde hela natten stackarn! :(

• anjiali

Sladdis: håll ut ett tag. Det kommer mera mjölk om det är tillväxt . Nu väger man ju inte så ofta längre så det är svårare att veta.

Grahnkotten: så hade jag det också. Tillslut blev jag tok frustrerad. Man blir rätt trött efte ett dagspass av bärande och vyssjande för att sen avsluta kvällen så.
    Min man tog över och jag var beredd på gallskrik. Men det tog inte alls så långtid för honom innan hon somnade !!! Halleluja

Nu har hon sovit mellan halv nio och till nu 00.10. Klart bättre än igår.
    Får se hur resten av natten blir. Men mannen fick ledigt och går upp med de andra barnen.

• EllaBella02

Kämpa på! Är ni oroliga för om maten räcker så prata med BVC, man kan få komma in extra och väga : ) Klar med knipen!! : )

• FruSandra

Knip done :)

Hua sover hos min syster. Jag och Vilgot sover i systersonens 90 säng. De är trångt och varmt.. Dock e lilleman iskall om händer ö fötter o lägger ja täcket på honom blir han svin sur och sparkar för kung o fosterland..

Nån mer som har en lampa tänd på natten? Ja märkte redan första veckan att Vilgot sov bättre om de va nåt som lös.. Hade vi kolsvart så sov han jätte oroligt!

• Tekla78

Knip klara Suck, Det är andra gången de ringer från Gastro och säger att blodprovet för zink misslyckades så vi ska dit imorgon igen och ta prov "på fastande mage" (innebär ca 4 timmar utan mat). Ett stick till i lilla handen AAEV, ska testa havremjölken + får broschyrer från dietist idag. Tar gärna emot tips senare om det visar sig vara ok med alla proverna vi tagit (blodprov + avföringsprover).

• AKT83

Vi har ett spöke från Ikea som jag tänder vid amning (nattlampesken) den kanske ni kan ha liggandes vid ert barn om han behöver ljus? Här kan vi inte släcka lampan förrän hon somnat så lite mörkrädd är hon, men sen går det bra.

Nähä sova så att man hinner sova något innan nästa amning! Idag somnade hon vid 01:30 efter amning och nästa blev nu vid 04:30. Ganska skönt förutom att jag tror att jag har en liten stockning och då vill jag ju att hon ska amma ofta! Så blir det tydligen när man gör sig till med fin (och åtsittande och svårammad) klänning på sin bröllopsdag ;).

God natt alla!

Ps: KNIP!

• anjiali

Tekla 78: det där lät jobbigt tycker jag. Vet inte om jag skulle lyckas hålla Milea fastande i fyra timmar.
    Hoppas det går bra.

Natten har varit lite bättre. Vaken vid midnatt, klockan tre och klockan sex. Hon har somnat om hyfsat snabbt och magen har varit lite lugnare. Bara mellan midnatt och tre som det tjorvade lite. Men då badade hon också.
    Mannen går upp nu till de andra barnen

• EllaBella02

Badade? Mitt i natten? : ) Knip klara! Min bebis måste istället ha mörkt när hon ska sova på natten. En liten lampa får jag ha tänd men sen ska det vara mörkt och tyst. Helst vill hon nog ha helmörkt : )

Svar på tråden Juli bebis 2012