• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Tundra: Låter jobbigt. På det området är jag mycket bortskämd. Med en 11-åring och en 16-åring i skolan kan jag ta hand om mig själv när Matteo sover. Och när de kommer hem är de till mer hjälp än besvär. De kan ta Matteo medan jag lagar mat eller så kan de skala potatis medan jag ammar. Det händer nästan aldrig eftersom Matteo sover mycket på dagen så jag har tid att förbereda. Ibland blir jag sugen på en liten till men då får jag lägga på en rem eftersom jag är 39 år. Men jag vet inte om jag orkar med att ha det som ni som har flera små. Ni är fantastiska även om ni måste fuska ibland för att hinna och orka.

• SaJo81
    Sladdis skrev 2012-08-29 08:48:59 följande:

Kan inte låta bli att också lägga in en syskonbild. Hjärta Oliver är 11 år och Rasmus är 16 år. På bilden är Matteo sex veckor.
    finingar Hjärta får du mycket hjälp av killarna? tänkte för att dom är så stora, eller hur känns det att få barn med så långt emellan?! har man mer "nytta" av dom stora syskonen då? =) (kanske jag kan skaffa en sladdis om sisådär 8-10 år haha)
  • SaJo81

nyss hemkommen från extrabesök på mvc eftersom jag inte känner mig helt återställd!

min bm plockade bort några stygn och sa at jag i alla fall inte drabbats av framfall utan det är bara främre slidväggen som "slappat" till lite....knip knip knip =)

Har haft otur bara tydligen eftersom min förlossning gick lite för fort och lilleman kom med handen längst med huvudet så det tar lite längre tid för mig att återhämta mig, annars såg det jättebra ut,  

• JWall

Tycker det är kanon med Knip regeln! Har aldrig knipit så mycket :) Precis kommit hem från BVC Peps vägde 5950 och var 58 cm lång. en liten tjockis. men det känns bra att han äter och går upp i vikt så pass mycket som han gör :) 

• enilorac81

Sladdis- superfint kort! Härligt med barn som är stora nog att hjälpa till. Elias är mitt första så jag får återkomma om några år när jag förhoppningsvis har fler barn kring att hinna med städ,matlagning osv...

• anjiali

Jag kniper 10 gånger.

Ska på återkoll nästa vecka. Blä !!! Känns som jag har haft tillräckligt med folk där nere sen förlossningen. Blev ett antal undersökningar när jag var inlagd på sjukan innan de visste vad det var.
    Idag har jag knappt varit med lillan. Hon har hängt med sin pappa här hemma och ute på promenad så jag har fått vila. Känner mig tröttare än någonsin, blir väl så när man fått slappna av. Plus en begynnande förkylning.
    Insåg att jag inte har stenkoll på vad jag bokat upp mig på de kommande dagarna.
    Får nog ta och skriva ner allt så jag inte glömmer.
    Ska till jobbet, ny läkartid med naveln, BVC på hembesök, dans för barnen, barnkalas på fredag hos kompis, kompisar som ska med hem från skola och barnkalas i Gräfnäs på lördag. Undra vad jag har glömt ??? .
    Just det !!! Köpa presenter.

• tundra

Sladdis: Låter fantastiskt med så engagerade och fina syskon.

Gabriel är så kärleksfull mot sin lillebror men på en 2 årings nivå. Säger till om lillebror är ledsen och vill gärna pussa och hålla.
    Men båda killarna behöver ju full fokus och det krockar ju rätt ofta. Vi är ute varje dag och leker - vilket är både skönt och jobbigt. Vill ju att stora grabben ska få utlopp för sin energi - samtidigt känner man ju sig rätt flummig och småsliten av sömnbrist.

Vill jag ha en 3a så blir det en sladdis om några år.

• EllaBella02

Jag kniper 10 gånger också! Jag kan säga att jag har aldrig varit så glömsk i hela mitt liv som jag är för tillfälle! Kommer inte ihåg någonting om jag inte skriver upp det.

Svar på tråden Juli bebis 2012