Inlägg från: DetGodaLivet |Visa alla inlägg
  • DetGodaLivet

Fast stressen att vi inte hinner tänka på / förbereda oss mentalt för bebisen käner jag igen. Jag jobbar heltid den här terminen för att f högre SGI och med tre barn och deras aktiviteter osv så känns det inte som man hinner leva liksom. Dessutom är sambon mycket på kurser nu pga sitt jobb, den här veckan har han varit bortrest hela veckan. Är så trött nu idag att jag inte vet vart jag ska ta vägen.

Men jag oroar mig inte så mycket för det ur ett framtidsperspektiv, tänker att det går över när jag slutar jobba. Bara 3 månader kvar nu!  

• DetGodaLivet

Jag har on under höger revbensbåde jag, har läst mg tll att det kan vara gallbesvär som visst är vanligt under graviditeten. Men det ´kunde vara några andra saker med. Finns uppenbarligen hundra konstga grejjer i magen man kan drabbas av som gravid.

• DetGodaLivet
    TheMaraja skrev 2012-03-23 09:15:59 följande:
    Visst är det svårt att låta bli Jag var lika dan med dottern. Allt är så litet och sött! Tyvärr gick hon över på stl 62 efter typ 2-3 veckor så det var mycket som inte blev använt Men jag gick två veckor över tiden med henne så hon vägde nästan 4kg redan när hon föddes, så därför gick det väl lite fortare...

Så var det med min förstfödde också, han vägde 4310 och var 54 lång, det var nte länge han hade de minsta storlekarna... Men senaste var rätt normalliten så jag får väl hoppas på det igen.
  • DetGodaLivet

Vi hade just Harry som namnförslag på pojke. Det är väl rätt populärt? Står på topp hundra i alla fall skulle jag tippa?

Nu visade det sig ju vara en tös och då blir det en Lillemor. Det namnet är fortfarande för omodernt för att ha nått popularitet men jag kunde inte bry mig mindre. Skulle inte min sambo ha lagt in sitt veto skulle mitt namnförslag till pojke vara Göran och det är väl så ute det kan bli.

Har inget problem emd att outa våra namnförslag då jag helhjärtat skiter i vad andra tycker.       

• DetGodaLivet
    Blomsterfröna skrev 2012-03-26 16:51:51 följande:
    Hur ska man klä dom små bebisarna sommartid? Nu kommer man ha en nyfödd mitt i aug. Hur ska ni göra??

Min stategi är att köpa vansinnigt mycket av alla sorters kläder...så det kommer nog alltid finnas nåt som passar.

Augusti är ju en knepig månad då det både kan vara tokhett men ibland även ganska kyligt kvällstid mot slutet av månaden åtminstone.   
  • DetGodaLivet

Har köpt allt från kortärmad body med shorts till tunn fleecewrap (overall/filt). Har fått alla barn vid ungefär samma årstid och min erfarenhet är att det ungefär kan vara vilket väder och temp. som helst i slutet på augusti beroende på tidpunkt på dagen samt vädrets nycker.

Jag har INGA babykläder sparade, sparar generellt väldigt lite kläder mellan barnen över huvud taget och nu hade vi inte planerat en till. Men har redan köpt på mig/ärvt typ en full ikeakasse med kläder redan.   

• DetGodaLivet

Till mig själv har jag köpt en sådan där vindtät fleecetröja från Polarn o Pyret som man kan dra ned dragkedjor på siorna på och fälla ut extrapaneler när magen växer. Superpraktiskt, räcker som ytterplagg för mig i sommar.

• DetGodaLivet

Jag använde vanlig bikini när jag var gravid senast, fast man får gå upp i storlek för boobsen så det går inte att köra sin gamla vanliga.

Badar även med jobbet och till det har jag köpt en rätt ful (grå med gula kanter) gradivbaddräkt på bytardag för 20 spänn. Den kommer nog inte funka hela tiden ut för SÅ stor var den inte i magen men jag jobbar ju inte sista 2 månaderna så det funkar. Oerhört bra sak att hitta på loppis, det vill man ju verkligen inte lägga pengar på.

• DetGodaLivet
    NiniMe skrev 2012-03-27 07:05:08 följande:
    Ohh idag ska jag till läkaren och se vad dom har o säga om min foglossning Obestämd Får se hur det går.. Pratade med jobbet igår och dom sa det var samma ännu, många tunga lyft osv.. Alla är beroende av alla där, känner mig mest ivägen eftersom man inte kan jobba fullt ut...
    Hoppas du blir sjukskriven då, inget kul att inte kunna "prestera fullt" om man känner att det drabbar andra, då hamnar man ju liksom i kläm där.

Mitt jobb är precis tvärtom. Det viktigaste är att jag är dä. Spelar ingen soll om jag skulle ha hela kroppen i gips och sitta parkerad mitt i rummet o göra inget. 

Jag jobbar som en resurs elever med autism och brukar ha hand om "svåra fall" (framför allt elever med mycket utåtagerande beteenden och agressivitet) så normalt skulle jag nog ha fått gravidpenning. Men just nu har jag bara en kille som jag jobbar med och han är så inkörd på mig efter flera år att han fungerar superbra ....så länge jag är där. Om jag är sjuk blir det kalabalik däremot så jag hoppas verkligen att jag slipper vara borta frånn jobbet.  

Han slutar till sommaren ändå så det passar perfekt. Det påverkar inte någon att jag går på föräldraledighet och har ingen stress att komma tillbaka till jobbet (som då blir ett  helt nytt uppdrag) och det känns himlans skönt då jag tänkt vara föräldraledig ca 3 år.

Svar på tråden Augustibebis 2012