mammsen skrev 2012-04-03 19:26:47 följande:
Emmaljungas skötväska hade jag till alla mina vagnar med dottern, man kan lixom vika ut den så det blir som ett bärbart skötbord, och så har den en tunn avtorkbar/tvättbar dyna i. Fickor på sidorna (när den är utfälld) för blöjjor, tvättlappar ect, den hade nog äv3n näthållare till flaskor på sidorna mm..
Tror alla skötväskor är utfällbara, det är ju lixom det en skötväska är.. Så smidigt när man är hemma hos någon annan, på stan och restauranger osv (även om det finns skötbord känns det bättre att kunna lägga bebisen på sin egen skötbädd på skötbordet..)
Jag skulle aldrig klara mig utan en skötväska i bebisåldern!! ALDRIG!! Men jag kommer nog inte köpa dyraste varianten, utan det blir att jag köper till cresents som passar till vagnen och är ganska billig eller köper en billigare modell.. Har man aldrig haft en skötväska vet man ju inte vad man missar, men har man haft en (bra) så är det som att vara utan papper på toaletten eller utan balsam till håret,,, OHÅLLBART!!
Men ni som funderar på axelväska,, Lägg i handukar då som ni kan ha som skötunderlägg, blöjjor, salva, tvättlappar, extra nappar, vattenflaska,, ombyteskläder och... ja gud,, jag har nog glömt 50% av vad man bruikar ha med sig, dock skulle jag gärna slippa stå och rota i en axelväska med dålig insyn när man behöver ta sakerna snabbt och smidigt utan att släppa ena handen från barnets mage när det börjar skruva sig,,
Bättre att satsa på en skötväska än ett skötbord man bara kan ha hemma om man funderar på att skita i skötväska :/
Jag har haft massor av skötväskor inkl. emmaljungas, skiphop, gaia&co, babybjörns hårda och några till. Kan bara säga att jag vet vad jag jag missar och det jag missar är: ännu en onödig utgift. Skötbädd går ju att köpa till löst (finns inte med i alla skötväskor för övrigt och i flera är de löjligt små).