Inlägg från: DetGodaLivet |Visa alla inlägg
  • DetGodaLivet

Lillemor. Helt bestämd på det. Harry om det hade varit en pojke.

Fyran2012 skrev 2012-04-05 11:52:57 följande:
    Efter gårdagens rul har jag börjat fundera mer & mer på namn.. Har ni några förslag eller bestämt vad era små bebisar ska heta?

Jag gillar Liv, Junie & Vida än så länge.

• DetGodaLivet

Lillemor. Helt bestämd på det. Harry om det hade varit en pojke.

Fyran2012 skrev 2012-04-05 11:52:57 följande:
    Efter gårdagens rul har jag börjat fundera mer & mer på namn.. Har ni några förslag eller bestämt vad era små bebisar ska heta?

Jag gillar Liv, Junie & Vida än så länge.

• DetGodaLivet

Tycker det känns tryggast att köpa babyskydd av någon man känner. Hyra är också ett bra alternativ men då skulle jag vilja att babyskyddet var nytt när jag hyrde det.

Syrran hyrde babyskydd av en barnvagsnbutik och det var ju använt sen innan. Då är det ingen skillnad mot att köpa begagnat.

Risken med begagnat är att ett krockat skydd kan ha skador som inte går att se med blotta ögat. Barnvagnsbutikerna har inte större möjlighet att kolla det än en påläst privatperson. Där dyrran hyrde skickade de inte iväg skydden för nån slags besikning emellan utan lyfte bara in dem på lagret.  

Å andra sidan finns det inte ett enda fall rapporterat där ett barn skadats pga ett begagnad babyskydd så man ska nog ta det med en nypa salt.

• DetGodaLivet
    eightythree skrev 2012-04-06 07:39:20 följande:
    Hej! 
    Vilka järntabletter äter ni?
    Har ätet duroferon då och då iom att jag hade det hemma (får då lägga till lite linfrö i kosten). BM rekommenderade att jag skule ta niferex fr. v 20. Nu har jag tagit dem men blir helt förstörd i magen. Fler med liknande erfarenheter? 

Annars har min halsbränna ökat kraftigt under sista veckan nu och jag orkar inte äta lika mycket heller. Sendrag om nätterna men rekomenderades att äta ngt salt innan sänggående mot detta - vet ej om det fungerar...

Själv har jag varit inne på en Brio Primo babyskydd i och med att jag anser att acta graco logico S är alldelles för tungt att bära med en bebis i för mig. Primo är lite lättare och smidigare. Våra barn har ändå inte kunnat sitta i babyskyddet till 13 kg då det blivit för trångt oavsett vilket märke (acta braco, britax).  Får se om jag hinner ändra mig igen... =)
    Japp niferex funkar inte för mig heller. Äter istället Hemofer som fungerar jättebra, men man måste ta väldigt många av dem för att det ska matcha niferex.
  • DetGodaLivet
    lillakotten skrev 2012-04-07 08:01:11 följande:
    V20+0 idag och 50% gjort! Skönt! Jag tycker fortfarande att det går långsamt och hoppas att andra hälften går fortare. Igår så kunde man se tydliga sparkar på utsidan. :)
    Hoppas detsamma. Känns som om jag varit gravid i hundra år!
  • DetGodaLivet
    Grizabella skrev 2012-04-07 21:29:37 följande:
    Wincent är jättefin det heter min son , den store heter Wilgot och denna gång funderar jag på Elmer eller Ture, har liksom slut på killnamn 

TURE är ju fullkomligt underbart!
Svar på tråden Augustibebis 2012