Inlägg från: DetGodaLivet |Visa alla inlägg
  • DetGodaLivet

Augustibebis 2012

Jag känner inte alls igen det där med att folk vill pracka på en namn.

Kanske beror på att vi är så himla "alternativa" på en massa andra sätt att folk liksom inte känner att vi är påverkingsbara utifrån...eller också beror det på att jag är stå styrig och ställig i min personlighet att de liksom inte vågar.

Jag ser ju på minerna att alla inte precis älskar "Lillemor" men INGEN har vågat säga det.

• DetGodaLivet
    anneh skrev 2012-04-07 22:29:42 följande:
    Ullis: nja såvitt jag vet måste man dricka så mycket blutsaft för att få i sig samma mängd järn som niferextabletterna innehåller..
    Tänkte om det finns nån tablett som är liite snällare mot magen, eller vad man kan göra för att hjälpa magen på traven lite..

Hemofer bytter jag till när Niferex inte funkade för magen. Man får äta 4-5 om dagn för att det ska motsvara en niferex men det får gå. Mår mycket bättre av dem.
  • DetGodaLivet

Jag handlar mest på facebookgrupper när jag handlar på nätet: tex "vi som köper och säljer märkeskläder för barn", "Köp och sälj - polarn o pyret" och "Me&i köp&sälj". Eller ibland på tradera.

Men när de kör slutreor brukar jag kolla in utbudet på de största nätbutikerna tex. babyshop.se, luckylittleme.se litenpalandet.se koolaknut.se unibarn.se (barnkläder) ...det finns massor av sådana. Och så kollas jag hos de av mina favvomärken som har egna nwebbshopar tex. meandi, polarn o pyret och blingo. Brukar också titta på jollyroom.se och mammashop.se (prylar, mammakläder mm) om de har några bra erbjudanden.

Men är det inte rea, 50-70% helst...då blir det mest begagnat. Tycker det är lite surt att betala 250 spänn för en body och utbudet på KappAhl och HM ger mig rysningar. Härligt för plånboken om man gillar sådana kläder, jag personligen gör det inte.

• DetGodaLivet
    Jloow skrev 2012-04-08 17:18:28 följande:
    Jag gillar babyshop.se, mini rodini och småfolk.. :)

Älskar också småfolk. Babyshop.se har ju otroligt blandat utbud, många märken/stil jag gillar stenhårt och även många jag tycker är rent gräsliga... det är en himla stor butik så där kan nog alla hitta något för sin smak.
  • DetGodaLivet

Jag har handlat rätt mycket men det beror mest på att jag köper det mesta begagnat och då behöver  man vara ute i god tid om man ska hitta precis det man vill ha till rätt pris. De flesta bytardagar/barnloppisar ligger kring en viss tid på våren som precis har varit nu. Så det funkar inte att shoppa i juni/juli istället som om man ska gå till en vanlig affär.

• DetGodaLivet

Vi har ingenting alls kvar efter äldre barnen, vi hade inte planerat en till egentligen. Men det är ju rätt kul att få shoppa (fast det hade varit mer ekonomiskt att ha lite sedan innan).  Några saker har vi kunnat ärva i alla fall.

Visst finns "möljigheten" att köpa allt nytt med vår ekonomi men jag väljer att inte konsumera på det viset. Sparar just nu runt 10 000 i månaden till föräldraledigheten, det känns mer prioriterat.   

• DetGodaLivet
    fru Elle skrev 2012-04-09 12:10:12 följande:
    Började jobba igen 1/2 och förutom förskoleavgiften så har vi inte ökat våra kostnader. Känns skönt inför kommande föräldraledighet. Sen tänkte jag börja sälja av lite kläder som inte pojkarna kommer använda. Har flera lådor fulla med kläder som vi inte kommer använda igen. Tror dottern har 15-20 urvuxna klänningar från meandi, betydligt fler från pop, lite Molo och småfolk mm. De kanske kan ge oss ett litet tillskott i kassan. Men känns inte som begagnade kläder från tex Lindex och HM är lika eftertraktat.

Håller på att fundera på vad vi ska hitta på till semestern. Flyga går ju bort, men skulle vilja planera in något i början av juli.
    Jag brukar sortera ut märkeskläderna och sälja på facebookgrupper, det säljer jättebra där. Får oftast igen vad jag betalt eller mer. "Storkedjekläder" lämnar jag in på bytardag med låga priser, utom ifall det är plagg jag vet är lite mer eftertraktade. Annars känns det inte värt besväret att sitta och skriva annonser för sådant man får 10-20 kr plagget för, så är bytardag mindre jobb för pengarna. 

På semestern har vi bokat hus på en semesterresort på västkusten (Bokenäs) veckan efter midsommar. Där finns barnklubb för barnen, spa för vuxna och mycket aktiviteter på själva stället så man inte behöver dra runt så mycket. Jag räknar ju med att vara lite tröttare än vanligt men så tidigt på sommaren är man väl fortfarande hyffsat rörlig tänker jag. Ur ett väderperspektiv hade det ju varit smartare med senare semester. 

Sen ska vi åka till Skara Sommarland en tvådagarstur lite senare in på sommaren hade vi tänkt. Annars har vi inte planerat någonting alls. Vårt hus är ju som en sommarstuga hela det, och svårt att vara borta för mycket från djur och odlingar.
  • DetGodaLivet
    Kampis skrev 2012-04-09 12:13:12 följande:
    Jag har inte heller köpt nånting till nya bebisen än. Igår sorterade jag dotterns urväxta bebiskläder, vad som ska sparas, säljas och lite kastas.

Vi ska åka på tältsemester en vecka i början av juli (ev slutet av juni)   och har just köpt ett åttamanna tält med tre rum och ett stort förtält, det ska vi nog klara oss på ett tag!

Min famij gillar också att tälta...bara jag som är lite bekväm av mig men ungarna är helsålda. Har ett femmannatält  med två "sovrum" och förtält ... ungarna tältade massor i det i trädgården förra sommaren och så for de iväg med sambon på små turer till bra fiskesjöar. Värsta vildmarksfamiljen... utom jag då. 

Jag räknar med att babyn blir ett campingfreak också och har köpt en haglöfs babysovsäck på bytardagen. Det ska börjas i tid...
  • DetGodaLivet
    Ellenbmt skrev 2012-04-09 13:02:20 följande:
    Får för mig att detgodalivet lever mitt drömliv? :)

Haha... jag lever mitt drömliv i alla fall:) Fast i drömmen bor jag lite längre ut på landet och har ulliga får och en badsjö utanför dörren ...och en städerka...!
Svar på tråden Augustibebis 2012