• fru Elle

Augustibebis 2012

Vi valde trygg hansas väntabarn denna gången. Vi har de flesta av våra försäkringar hos dem orkade inte kolla igenom de olika bolagen denna gången. Tror vi hade if förra gången och att den med är bra.

Den enda försäkring jag någonsin har använt i samband med förlossning/BB-vistelsen är min egna försäkring trygg vuxen. Får pengar varje dag som jag är inskriven på sjukhus. Gick in för att kolla beloppet och blir ersatt med 250 kr per dag. Tror man betalar 80 kr för varje dag man är inskriven på sjukhuset. Det var faktiskt Trygg Hansa som tipsade om det när jag ringde för att teckna barnförsäkring när första barnet var fött.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • fru Elle

Kampis; har inte sett den modellen innan. Finns det spännen som spänna fast den på vagnen. Det har jag gillat med skötväskan jag har haft. Bra med utrymme att ställa flaska, har jag använt mycket då vi har varit tvungna att släpa med oss flaskor för ersättning/välling. Modellen verkar vettig tycker jag, men själv är jag lite tråkig och hade valt enfärgat. Men tycker den var fin. Får man med alla väskorna?

• fru Elle

Nä nu tror jag min man har blivit knäpp, vanligtvis så tycker han att jag shoppar för mycket. Idag började det med att han hade fotat en väska från Tiger på stan som han undrade om jag tyckte var fin och ville ha. Efter det undrade han om jag hade sett en annons för en KitchenAid i tidningen. Har länge tänkt köpa en sådan men jag tycker inte vi har plats i köket för en sådan sen så kan jag inte bestämma mig för färg. Sen nu kom det ett meddelande om jag hade sett att de sålde Molo för 50% på members. Undrar om han har slagit i huvudet eller något?! Väldigt olikt honom i alla fall, brukar klaga på att det alltid står kassar med nyinköpta saker i hallen. 

• fru Elle
    godisbit skrev 2012-05-10 13:42:20 följande:
    fru Elle - ja ibland lyckas de förvåna oss!

Min sambo har hela tiden tyckt att det där med bebiskläder kan man vänta med, att det är ett tråkigt men nödvändigt ont.... tills han åkte på jobbresa till USA och shoppade söta små bodies med Las Vegastryck =)
    Ja verkligen

Kul när de också köper något och är lite delaktiga. 
  • fru Elle

Vad gäller besök på BB så har det varit lite olika. När Molly kom mars 2008 i Varberg så var besök tillåtna. Hon kom några dagar innan BF och det var inga som visste att vi hade åkt in till förlossningen. Men kände mig pigg efter förlossning och vi ringde våra föräldrar och min syster som kom samma dag dottern föddes. Stannade kvar några nätter mest för att försöka få igång amningen.

När sonen föddes i juli 2010 på Östra i Göteborg var inga besök förutom pappan tillåtna. Blev ju lite krångligt att inte ens dottern fick komma till BB. Vi var ju tvugna att fixa barnvakt för att min man skulle kunna komma till BB. Stannade två nätter den gången.

Om allt går som vi planerar så kommer detta barnet födas i Varberg och kommer göra en igångsättning när kroppen är redo. Barnen kommer bo hos min mamma så barnvaktsproblemet är löst i så fall. Men vill att barnen får bekanta sig med sitt nya syskon tidigt. Om inte syskon är välkomna på BB så kommer jag åka hem så fort det går. Samma om jag inte blir erbjuden ett eget rum. 

Närmaste familjen får komma på besök, har alltid känt att jag har orkat med det. Det viktigaste är dock att syskonen får en chans att bekanta sig med sin lillebror. Att de som kommer fokuserar minst lika mycket på dem och det vet jag att våra närmaste gör.

• fru Elle

Jag har sovit i amningslinnen, spänner inte åt på samma sätt.

• fru Elle

Angelica grattis till er dotter Sofia. Härligt att höra att allt gick bra och att det inte har varit några komplikationer. Ta hand om er!

• fru Elle

Vecka 27+0 idag, BB-väskan har jag inte packat än. Men skrev faktiskt ett första utkast på förlossningsbrevet idag. Mest för min egen del, vad jag tycker är viktigt och vad som har hjälpt mig tidigare.

LiJon; Hoppas lägenheten är fin och att det finns hiss, är ju mycket enklare när barnet har kommit och man har vagn. 

• fru Elle

Angelica1991; Var inne och såg bilderna på er fina Sofia. Måste vara så överrumplande att få barn så tidigt, är ju inget man är förberedd på att barnet ska komma redan i vecka 25+3. Men hon verkar vara en stark liten tjej er lilla Sofia. Att hon redan klarar sig utan resperator måste vara ett gott tecken. 

• fru Elle

Här är en till som är trött, men sover väldigt dåligt nu. Vaknar av foglossningen när jag vänder mig i sängen, sen behöver jag gå och kissa minst en gång varje natt . Foglossningen har blivit mycket värre och är nu sjukskriven på 100%.

Svar på tråden Augustibebis 2012