TinTixie skrev 2012-05-24 13:37:27 följande:
Skriver inte speciellt ofta men läser vad ni skriver varje dag
Har börjat tvätta de första bebiskläderna & det känns fantastiskt bra. Vi vet inte kön men har fått ärva både pojk- och flickkläder av släkt så jag tänkte att jag skulle tvätta upp lite av varje så man klarar sig de första två veckorna & sedan kan tvätta resten när man kommit hem & vi vet vad det blev. Känns himla onödigt att tvätta flera kassar med kläder som ändå kommer bli ståendes.
Har börjat fundera mycket över vad man ska ha med sig till BB oxå, känner mig mest osäker på vad man ska packa ner till bebis & hur mycket. Någon som har några tips?
För övrigt så ligger bebis med huvudet långt ner & har nu det senaste dygnet vevat som fasen med armarna, det känns allt för ofta som att bebis är påväg ut med en arm eller två. Ganska obehagligt faktiskt, någon som känt eller känner så? Och sist men inte minst - hickan.. Herregud, minst 6-7 gånger om dagen!
Tvättade med lite kläder till bebisen häromdagen

.
Till BB har jag haft med mig några ombyten till bebisen, helst kläder man inte behöver dra över huvudet, utan pyjamasar med knappar tex, omlottbodys. Kommer ta med mig alternativ både med kort och lång ärm.
- kläder till bebis
- strumpor
- en tunn mössa. Mina barn har haft en låg kroppstemp när de är nyfödda och har alltid fått en mössa på sig. Nu har jag köpt en minimössa för att slippa en som det står pampers på eller liknande.
- 1-2 tunna bommullsfiltar
- snuttefilt från teddykompaniet som luktar mamma
Sen så har det funnits allt som behövs för att sköta om bebisen på BB. Vi har behövt ge ersättning redan på BB och det har också funnits där.
Till mig själv kommer jag ta med mig:
- amningslinnen, amnings-BH
- amningsinlägg till BHn (tror inte det fanns på BB
- bekväma kläder som är lätta att amma i
- min nesesär med schamo, duschcreme, deo, lite smink mm
- iPad med mobilt bredband, min telefon och laddare till dessa
- lite godis
- vattenflaska
- Min MVC-journal och förlossningsbrev.
- legitimation (men finns med i plånboken)
Men det viktigaste är att kameran är med och laddad. Så kameran och objektiven samt laddare skall med.
Har tidigare haft med mig mjukt toapapper och massor med mat som jag skulle äta på förlossningen. Men har inte känt behöv av mjukt toapapper, sen så brukar det finnas en dusch vid toaletten. Mat eller dricka som jag har släpat med mig till förlossningen har jag aldrig hunnit äta eller dricka. Sen så brukar man få mat och dryck på förlossningen. Brukar inte finnas mat till mannen så det har man fått ha med sig själv. Men min snälla mamma skickade med min man matlådor när vi var på BB.