Jloow skrev 2012-05-31 08:46:32 följande:
Ang om man kan ha CSN och FP så är det i regel inga problem. Grundkravet för att ta ut FP måste dock uppfyllas. Det vill säga att man är tillsammans med barnet och att man vårdar det. Precis som strangeryoutwo skriver kan du ta ut FP de dagar man inte måste vara i skolan. Studerar man helt på distans kan man få full CSN och FP. Förutsatt att man vårdar barnet.
Any19877: FP betalas ut på den vilande SGI:n.
Det låter ju rimligt. Kan vara skönt att veta vad som gäller när man ska ringa till FK och man har ett litet hum om vad som gäller.
Vet att det är en avvägning hur mycket info man publicerar på sin hemsida för att det inte ska bli för mycket information, men ibland kan jag tycka att det saknas info om en del regler och vad som gäller. Att Hanna kanske kunde lära sig lite mer, eller att det fanns en sökfunktion där man kunde hitta info vad som gäller.
Jag är överlag väldigt nöjd med FK och hur de har bemött mina ärenden. Har aldrig behövt vänta på pengar, brukar dock ansöka om FP ett halvår i taget och i god tid innan. Gillar att göra ansökan via e-leg för då är det inget som man missar att fylla i, något som kan göra att det blir en försening. Det var bara nu när jag blev sjukskriven på 50% och hade gått ner till 80% som jag ringde till FK för att fråga hur mycket jag kunde jobba och fick fel info. Inte bara en gång utan fem gånger, kände på mig att jag fick fel info då jag tyckte det var rimligt att jag skulle jobba 50% av min arbetstid.