• NiniMe

Augustibebis 2012

Maaya skrev 2012-07-08 19:47:25 följande:
    Nimime jag håller med om att det är bra att få reda på sånt här så man kan "skydda" sig o jag tror alla här förstår att du dela denna info med gott syfte :) Tycker bara att det är fruktansvärt att sånt sker :/ Hoppas vi alla får den fl o bemötande vi önskar! Det finns ju trots allt väldigt många gulliga o snälla BM o läkare runt om i landet :)
    Precis, det är jättesorgligt att det händer...
    Och som du skriver det kan vara bra o veta att man får och kan "skydda"sig och om  det skulle ske att dom kör över mig så vet jag om att STOPP, ni gör inte si eller så.....
    Man vet nu liksom att det är fel...
    Mina två tidigare förlossningar har varit jättebra och jag har absolut inget att klaga på ..
  • NiniMe

Det är skit med förvärkar hahaha, man tror ju verkligen att NU så men icke, sen har jag fått höra att trean kan vara en lurig förlossning, men jag hoppas att jag bara känner direkt att NU satte det igång, kände det så med killarna....

• NiniMe

04,38 gick jag upp idag och pigg som en speleman
    Halsbrännan här har mirakulöst försvunnit, jag hade som värst fram nu till v.37+ sen har den hållt sig nästintill borta... Och jag har haft en jävlig sort haha

Naimis, håller tummarna att det är igång {#emotions_dlg.flower}

• NiniMe
    EmelieK86 skrev 2012-07-09 06:01:16 följande:
    Hallojsan

har följt tråden ett tag ... Känner nu att det är dags att ge mig in i den och få prata av mig :)

Är beräknad den 20 aug med andra barnet ( pojke) har en dotter på 18 mån !

Vart en relativt lätt gradivitet i början sen blev det pencillin kurer och sen kom den där jädrans foglossningen i v 30 som jag även har varit sjukskriven sen 8 juni...

Jag gjorde ett "akut" kejsarsnitt med första och ska nu ge mig på en vaginalförlossning någon som har det i bagaget som vill dela ned erfarenhet? Jag ska då tillägga att ks var jag otroligt nöjd med även fast det blev "akut" . Nu är jag mest orolig för själva tiden efteråt som ingen pratar om :(

Insomnia och tusen frågor i huvudet haha

Kram på er!!!
    Hej och välkommen
    På vilket vis menar du tiden efteråt? Efter en vaginal förlossning eller livet som tvåbarnsmamma?
  • NiniMe
    EmelieK86 skrev 2012-07-09 06:28:46 följande:
    Hihi gravid-hjärna här borta ;)
    efter vaginalförlossning menar jag , alla krämpor som kommer då, allt från att sys där nere till att inte kunna sitta på en vecka osv...

Livet som 2 barnsmamma känns helt galet men ska bli såå underbart!
    Nu har ju jag inte varit med om ett ks, men tiden efter en vaginal förlossning är ganska olika från person till person, men jag kände mig väldigt pigg direkt efter och jag hade inga större problem alls med att kunna sitta osv, jag blev sydd med några stygn och mitt tips är att när du kissar så ha en flaska med ljummet vatten i som du sköljer med samtidigt som du kissar så svider det inte, och glöm inte att det ska vara ljummet hahaha, jag glömde och fick en köldchock i underlivet hahaha... Men jag kunde lyfta direkt, inga problem med att böja mig framåt... Måste säga att det kändes väldigt bra ganska omgående.... Jag har aldrig behövt sitta på en kudde eller så... Men som sagt allt beror ju på hur mycket man spricker, OM man ens gör det
  • NiniMe
    Lilja85 skrev 2012-07-09 10:37:31 följande:
    Angående "birthrape" i Sverige, om någon tvivlar. Käsliga läsare VARNAS! Inlägg 56 +57.

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m64922422.html 
    Herregud, jag börjar gråta när jag läser det.. Men samtidigt blir jag så himla arg... Var är respekten för någon annans vilja... Jag själv jobbar inom vården och för mig handlar det om att personen som får vården ska känna sig trygg, hörd och respekterad.... Usch, arg...
  • NiniMe

Jag diggar er allihop i denna tråden... Läser ofta i andra trådar men lägger mig inte i.....

Måste fråga, jag har haft rätt så mycket smärta i mina ligament under hela grav, fast i perioder... Det känns verkligen som livmodern ska spricka nu när jag får det och jag kan verkligen inte ta mig upp, och det håller i sig läääänge och blir ännu värre när jag har sd, och gör så in i satans ont... Någon som hört att det är vanligt att man har det så mycket? I mina andra grav har jag bara haft de i början och runt v.20... Men denna gången hela grav...

• NiniMe

Nu undrar jag fan om jag börjat sippra fostervatten eller om det bara var väldigt vattniga flytningar som kom, har hört att det ska lukta hav eller salt, men detta luktade ingenting... Jag satt och kissade och när jag skulle torka mig så kom det massa mer typ 1 dl fast jag var färdigkissad och jag lovar jag var färdigkissad haha...
    Det kändes lite klibbigt, har binda på nu så får se om det kommer mer, molvärk har kommit igen lite smått.... Skumt detta ska till bm imorrn

• NiniMe

Jag vetitusan vad det har varit.. Jag har ju de vanliga med sammandragningarna och lite mensvärk men inget som ökat sen innan detta hände, har kryst o haft mig för o se om det kommer mer men det kommer inget, så det har nog bara varit en slemmis eller en vattnig flytning.. Ja det är kul detta hahaha
    Men man borde väl ha luktat om det var kiss?

• NiniMe

Gomorron tjejer...
    Ja det har ju inte hänt ett skit här inatt, och jag hade akrobatiska övningar innan jag somna igår men det kom inte mer "vatten" och då säger jag bara SHIT att man kan ha sådana vattninga flyttningar, har jag aldrig varit med om.....
    Jag var pigg som tusan igårkväll och kunde knappt somna om, rastlös i hela kroppen....

Svar på tråden Augustibebis 2012