• NiniMe

Augustibebis 2012

Har varit hos bm idag och lillan ligger låååångt ner och är fortfarande fixerad...
    Vecka 37+4
    SF-mått 36

Fråga om vad det var som kom igår och hon trodde absolut det kunde vara slemmisen som kom eftersom det inte har kommit mer... Så jaja, det är bara o VÄNTA på lillan nu
    Vi har ju några datum som är gissat på,
    Den 13 juli tror mamma eftersom det blir hennes trettonde barnbarn och alla hennes 3 töser är födda den 13 i varje kvartal, Jan, april och ja i juli... Och skulle hon komma den trettonde så kommer hon 13 dagar för tidigt
    Sen tror jag den 23, på Emma-dagen, hennes mellannamn ska ju bli Emma, så nu får vi se... Hennes snutte har kommit idag med posten nu iallafall så nu skiter jag i när hon kommer, den är här och redo för henne (jag meeeeed hahah)

• NiniMe

Jag måste säga att skulle man bajsa på sig under förlossningen så är det positivt eftersom det boostar igång bebisen immunförsvar Har jag hört iallafall

Jag vet om hur naturligt det är med att bajsa på sig under fl, men ändå när jag skulle föda var det de ända jag tänkte på i 10 timmar hahaha, jag knep till och med när jag kryste, FÖR JAG SKA INTE BAJSA PÅ MIG... hahaha jävla fix ide.... Ingen aning om jag sket ner mig men det gjorde jag säkert hahaha

• NiniMe
    Bellatrixx skrev 2012-07-10 15:33:12 följande:
    Var nyss hos bm och den verkade ha det toppen där inne.

Vecka 37
    Sf: 33
    Hb: 117
    Hjärtljud: 154
    Läge: fixerat
    Viktökning: +14

Om det är fixerat innebär det att den kan komma när som då?
    Tyvärr inte Min lilla loppa har varit det sen v.35+ och då är detta mitt tredje barn, så jag trodde hon skulle fixa sig innan förlossning men nu 3 veckor senare håller hon sig därinne
  • NiniMe
    Sommaren12 skrev 2012-07-11 13:40:02 följande:
    Mijja: mysigt! Har han provat att lyssna direkt med örat mot magen? Min man säger att det hörs tydligt. Har även iStethoscope på ajfånen (gratis versionen), med den å ett par hörlurar kan man också lyssna på hjärtat. :) helt sjukt vad man kan göra med en mobil eg...
    VA kan man? Det måste jag ju prova hahah
  • NiniMe
    irruz skrev 2012-07-11 22:04:22 följande:
    Behöver råd... Ngn här som har barn tätt sen tidigare eller kommer fö det nu?! Hur har ni gjort med första barnets "sovplats" inför nästa barns ankomst, har de sovit i eget rum sen tidigare, har de fått börja sova i eget rum iom nästa barns ankomst el har ni samsovit innan i fortsatt göra det trots bebis? Vår 1,5 åring sover hos oss o jag är så himla kluven över hur jag ska göra, om hon ska få flytta till eget rum eller inte. Det måste ju ske snarast isf eftersom jag inte vill att hon förknippar det med bebis ankomst. MEN jag älskar att ha henne hos oss o får ont i magen av bara tanken på att hon ska ligga ensam i eget rum... Skulle vilja höra om ngn har erfarenhet av detta o hur det gick för er??
    Jag har 15 månader mellan mina pojkar och när jag väntade tvåan så började jag "träna" storebror till att kunna somna själv i sin säng, sen när han kunde det så flytta vi in hans säng in på hans rum.. Funkade jättebra och jag är glad att vi gjorde det...
    För när lillebror kom så var det många nästintill sömnlösa nätter med skrik osv, storebror hade inte kunnat sova i det..
    Så jag ångra det inte... Även om det självklart kändes i mammahjärtat och det tog lite tid innan jag vande mig, men han hade absolut inga problem med att sova själv...
    Jag tyckte det kändes viktigt att börja några månder innan lillebror skulle komma, just för att storebror inte skulle känna sig utkastad från vårt sovrum pga lillebror...
  • NiniMe

irruz: Sen måste jag säga att bara för han flyttade in på eget rum osv så betyde det inte att han har stannat där hela tiden hahaha, han är den som kommer in till oss och velat sova i vår säng från 2 års ålder fram till nu (4 år) men nu i denna grav har jag fått säga till han att han får sova i sin säng för mamma är så tjock hahaha, han fattar och han sover nu i sin säng igen

Stövelkatten; Oohh vad spännande, en till bebis på gång kanske
    Får se om där e en av våra bebisar som villl ploppa ut imorgon på min 30 årsdag

• NiniMe
    Randiga Rut skrev 2012-07-12 13:52:08 följande:
    Å jag är galen i jordlukt! :D En påse med nyplockad färskpotatis förgyller min dag. Gick med näsan i potatispåsen genom hela Maxi, omöjligt att sluta! ;)
    HAHAHAH VAD SKÖÖÖÖÖNT o höra, jag är PRECIS likadan och jag har haft det i alla mina grav...
    Och när det regnar ute och man känner jordlukten som kommer efter regn, jag känner i hela kroppen hur "gott" det är... 
    Jag skalar mer än gärna nypotatis för hand just för att luuuuuukta så länge som möjligt... Puh skönt att jag inte är ensam om detta, trodde det var en störning... hahah
Svar på tråden Augustibebis 2012