• Anonym

Soc lägger näsan i blöt

För en tid sedan blev jag anmäld till soc för att jag låter min son sova ute i vagnen själv (??) På MIN villa tomt dessutom och jag ser inget fel i det och det gjorde nog inte soc heller med det blev en utredning.
    Ok, tänkte jag för jag har ju inget att dölja.

Nu kom utredningen!
    Och INGENSTANS  står det om själva grunden till anmälan utan det har de helt frångått, utan i stället anmärker dom på att jag helt saknar inkomst ????
    Jag lever INTE på soc bidrag eller  jo barnbidrag för båda barnen, och underhåll för min ena) sen har jag vårdnadsbidrag, men det räknas inte som FÖRSÖRJNINGSSTÖD från samhället!
    Jag bor i ett stor hus (som är en släktgård, mina föräldrar betalar alla mina räkningar utom telefon, för att jag vill vara hemma med mina barn!! och det är det vårdnadsbidraget är till för..
    Sen betalar min sons pappa en hel det  till sonen och till mig vi har ett förhållande med han bor flera mil bort.

Det andra soc anmärker på är är att min dotter inte har kontakt med sin pappa (eftersom jag flyttade från honom när hon var ett halvår (nu är hon åtta) Liksom jaha...? är inte det en sak mellan honom och mig??

Barnen far ju inte illa på något sätt, köper nästan bara märkeskläder och nya saker när barnen behöver, dom saknar ingenting!
    Vad är problemet??

Man blir anmäld för en sak som dom skiter i och lägger in sina egna värderingar och vad dom tycker!

• Svar på tråden Soc lägger näsan i blöt
  • Anonym (Nelly)

Anonym: På vilket sätt tycker du att TS barn saknar en bra förebild?

Tycker att hennes kommentar om märkeskläder fått lite stora proportioner faktiskt, folk verkar hänga upp sej på just det.

Tror hon skrev så för att verkligen belysa att barnen inte saknar något rent ekonomiskt.

• Försök inte
    Anonym (Nelly) skrev 2012-03-22 12:14:29 följande:
    Anonym: På vilket sätt tycker du att TS barn saknar en bra förebild?

Tycker att hennes kommentar om märkeskläder fått lite stora proportioner faktiskt, folk verkar hänga upp sej på just det.

Tror hon skrev så för att verkligen belysa att barnen inte saknar något rent ekonomiskt.
  • sextiotalist
    Anonym skrev 2012-03-22 12:07:24 följande:
    Bra jobbat morsan - du har bevisat din kompetens! Hur kan de anmäla dig? Uppenbart vet du ju hur man tar hand om sina barn på bästa vis! Märkeskläder och nya saker - såklart de inte saknar någonting. Förutom en bra förebild då möjligtvis! 

Jag är inte hemmafrufan, men inget som du skriver, skriver jag under på.
  • Anonym
    Försök inte skrev 2012-03-22 12:02:09 följande:
    Ja men ge dig. Nu är TS hemma med sina barn och de är små. Detta gäller väl ensamstående fattiga mödrar som inte har ett uns hjälp av sina föräldrar eller sitt/sina barns pappa mer än det ynkliga bidragsförskott som de får.

Det finns massvis med barn som har växt upp med ensamstående mödrar som det har gått jättebra för.

Så lägg ned nu!
    Nej, det gäller barn som växer upp utan sin pappa. Ville bara belysa det för ts så hon kanske förstår varför soc nämner faderns frånvaro.
  • sextiotalist
    Anonym skrev 2012-03-22 12:21:17 följande:
    Nej, det gäller barn som växer upp utan sin pappa. Ville bara belysa det för ts så hon kanske förstår varför soc nämner faderns frånvaro.

Är fortfarande ganska säker på att de socioekonomiska förhållande har en betydligt större inverkan på ett barns framtid, oavsett antalet närvarande föräldrar. 
  • Oneesan
    Anonym skrev 2012-03-22 12:07:24 följande:
    Bra jobbat morsan - du har bevisat din kompetens! Hur kan de anmäla dig? Uppenbart vet du ju hur man tar hand om sina barn på bästa vis! Märkeskläder och nya saker - såklart de inte saknar någonting. Förutom en bra förebild då möjligtvis! 
    Antagligen vill ts poängtera att barnen inte springer runt i trasor utan har ordentliga kläder. Att hon nu råkade uttrycka det som märkeskläder må väll vara hänt.
    Arigato
  • Faber

I min ungdom skulle ingen ha anmält morsan för att jag låg i vagnen själv, faktiskt så skulle ingen ha tänkt tanken. Det visar tydligt på hur gränserna kontinuerligt flyttats de senaste tjugo åren, alltid i riktning mot lägre tolerans. Hypomammorna går i spetsen för detta.

Det enda som är bra med det här är att det sätter fokus på att myndigheterna inte alls är den välvilliga farbror/tant som dessa överpretentiösa och elitistiska fruntimmer konstant ser upp till som lösningen på alla problem.

Artibus et armis recuperatur gloria
  • sextiotalist
    maaammaaa skrev 2012-03-22 12:36:14 följande:
    Advokathjälp behövs om socialen börjar trakassera dig.
    Ts är nog lyckligt lottad, då hennes föräldrar har så bra ekonomiskt så de kan anlita en bra advokat.
  • Försök inte
    sextiotalist skrev 2012-03-22 12:22:40 följande:
    Är fortfarande ganska säker på att de socioekonomiska förhållande har en betydligt större inverkan på ett barns framtid, oavsett antalet närvarande föräldrar. 
Svar på tråden Soc lägger näsan i blöt