Anonym (lol) skrev 2013-08-31 18:05:49 följande:
Nu är jag varken en fjortis eller blond men ändå. Jag går igång på överraskelser ,lite crazy-grejer och älskar när män följer deras instinkt utan ett skriftligt medgivande, precis som män gör.
Behöver heller inte pricka in i almanackan när vi ska ha sex och vilken tidpunkt. Är man då en knulldocka tycker du? Och skulle din man inte gå igång om du smekte hans kuk när han låg och sov? Är det också övergrepp och våldtäkt?
Ja, DU går igång på det. Alltså är det en ömsesidig grej. Ni får båda njutning.
Vilken instinkt är det du menar? Människor, homo sapiens sapiens, brukar normalt bete sig lite mer civiliserat än andra däggdjur, något som är utmärkande för vår ras. "Män" som inte kan kontrollera sig alls har något problem, det är alltså ingen normal instinkt för en människohanne.
Vem har pratat om att pricka in sex i almanackan? Har jag aldrig gjort. Vad min man går igång på beror på situation och kontext. Sover han vill han förmodligen sova, då stör jag honom inte. Han har som sagt även en hjärna som inte enbart fungerar instinktivt, och kan naturligtvis kontrollera sig om han vill eller måste. Inte heller blir han kåt i vilka sammanhang som helst. Sitter vi på middag, är han sjuk, väldigt trött, oroar sig för sin mamma, jobbet eller vad som helst så skulle han förmodligen inte "gå igång" på att jag smekte honom. Snarare bli irriterad.
Att däremot väcka sin partner med smekningar, för att sen _gemensamt_ ha sex, är en helt annan sak och självklart inget övergrepp.
Är det verkligen så svårt att förstå de vitt skilda situationerna?