• KillBill

Har du förtroende för regeringen?

Moderaternas regeringsunderlag..

https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/marcus-det-sista-%C3%A5kesson-vill-vara-med-om/13758652

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Padirac
    KillBill skrev 2022-04-02 14:03:49 följande:
    Ebba Busch är inte bara populist. Nu argumenterar hon för att Sverige ska bryta mot gällande EU lagstiftning. Det är tydligt att lag och rättvisa är något som hon tar lätt på. Rösta inte på KD.

www.expressen.se/ledare/fy-fanken-for-ebba--b...-/

Det är precis som det att hon själv vill välja vilka lagar som gäller henne  - appropå hennes kommentarer om att vara dömd för förtal
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2022-04-02 16:30:46 följande:
    Förtroendet för en regering som låter utbilda egna internet-resurser som ska "argumentera" på sociala  medier och forum som exempelvis Familjeliv?

Är det ett problem för dig att "motståndarna" använder samma internet som ni?
    Menar du att ni har ensamrätt på internet.
    Undrar lite detta, då du glömde av att berätta vad problemet var med denna kurs.

Padirac skrev 2022-04-02 16:28:58 följande:
    Det är precis som det att hon själv vill välja vilka lagar som gäller henne  - appropå hennes kommentarer om att vara dömd för förtal

Det sker just som du säger och att de anser regler, förordningar och lagar inte gäller dom.
    Och det är en DEFINITION av fascism, vi får hoppas de visar denna brunhet vid valet som de gjrode sist och tappa massor av röster.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-03-29 14:29:18 följande:

Nä men kan man tänka sig? Vilken slump!

Socialdemokraternas tusenlapp till bilägare som "kompensation" för höga bensinpriser kommer att betalas ut tidigast i augusti. 

Någon vecka innan valet.

Vilken slump!

Så, mina damer och herrar, ser socialdemokratisk korruption ut.

www.svd.se/a/lV5G07/bilagare-kan-fa-vanta-till-augusti-pa-1000-kronor-extra

Jepp. Klaga på det också. KLAGA, klaga, klaga är paradgrenen. Klaga på om ingen ersättning delas ut och klaga på om ersättning delas ur.

Man kan väl knappast besluta om att dela ut kompensation (utan citattecken) EFTER valet eftersom det inte är säkert att vi har samma regering. EFTER valet. TÄNK EFTER!
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-03-29 14:30:06 följande:

Som någon skrev: vore det inte bättre att skicka ut den direkt med röstkortet istället?

Nån "faktaspridare" twitter? Du ska inte faktakällhänvisa till twitter som du brukar
  • nihka
    Rataxes skrev 2022-03-29 16:31:16 följande:
    Samtidigt som allmosorna för de höga elpriserna. 
    Samtidigt som röstkorten...Godmorgon
  • nihka
    Tom Araya skrev 2022-04-01 08:23:22 följande:
    Tja, vad sägs om att tolka det som att vissa "flyktingar" inte är riktiga flyktingar?  Alla utlänningar kommer inte till Sverige som flyende från förhållanden som räknas som skäl till flyktingstatus eller asyl alternativt som efterfrågad arbetskraft.

En del söker sig till andra länder främst av ekonomiska skäl, men det finns även de som av andra skäl flyr till andra länder men som sedan av ekonomiska skäl väljer att ta sig till ytterligare andra länder.
    Antingen flyr du från krig och förföljelse och då är du flykting eller som kommer du som invandrare. Det är två helt olika status och du slutar inte vara flykting bara för att du reser igenom flera länder.

Ukrainare som flytt till Sverige genom Polen eller andra länder har lika mycket flytt från kriget i Ukraina som de som flög direkt till Arlanda. Och det spelar heller ingen roll om de är fattiga eller rika. Eller medelinkomsttagare. Inte heller om det är män eller kvinnor, om de har varma kläder eller IPhones.

Tänk den diskussionen har inte ens snuddats vid den här gången: om någon har en Jack Wolfskinjacka eller mobiltelefon så är de ingen "riktig" flykting. Poff, bortblåst, borta är alla sådana anklagelser.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-04-01 07:11:53 följande:
    Du ser hur förlägen Ygeman blir när Jimmie konfronterar honom?!

Tittar ner i bordet, flackar med blicken och försöker svälja lite grand. Han vet att han förlorade där och då och försöker i panik komma på hur han ska ta sig ur det han försatt sig i.
    Han är för artig och mediatränad för att rulla med ögonen och sucka, men jag hade ändå förstått den reaktionen.
  • nihka
    Tom Araya skrev 2022-04-01 03:45:09 följande:

Utan att på något sätt stödja sd så tycker jag det när var väldigt lågt av Ygeman. Dock inte helt oväntat då han många gånger uppvisat stora svagheter.

Åkesson: ?Hudfärg? Nu får du skärpa dig? (msn.com)

Naturligtvis har det med hudfärg att göra. Personer från MENA-länder är oftast inte vita européer utan har oftast en mörkare hudfärg och är ofta muslimer. Det handlar inte alls hur långt bort man kommer från utan VEM man är.

Om miljontals israeler kände sig nödsakade att fly från ett bombregn över Israel, Israel är ett MENA-land, tror du väl inte att de skulle klassas av Åkesson som ekonomiska flyktingar för att de inte stannade i Jordanien utan sökte sig vidare till Frankrike, Ryssland eller USA?
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?