• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • PamH

Hej Familjen!

Hoppas dagen har varit bra i skåne!

Kramar/Pernilla med Familj

• Happy me
    Go' kväll kära familjen!

Tänk att värmen bara fortsätter! I dag har jag jobbat trots värmen men det gick ganska bra ändå. En dag kvar att jobba denna vecka och sen en dag i nästa - sen är det ledigt i några veckor!

Har läst i bloggen och sett att trosor var ett måste! *fniss* Känner igen det där halvt hysteriska från min äldsta... Tur att spray-olyckan gick bra och att Liam förstod vikten av att inte göra om misstaget någon gång i framtiden och att Dea förstod att det ju inte var med mening. Självklart har ni haft tillräckligt för lååång tid framöver och visst förstår vi hur du menar. Du skriver ju så tydligt Therese, som alltid.

Nu är det dags för Danmark snart antar jag? Blir det bron över tro? Hoppas barnen kommer tycka att det är lika roligt som de nu hoppas på att gå på Legoland. Det är alltid roligt när deras förväntningar infrias.

Sköt om er och kör fortsatt försiktigt! Kram!!!

Lillemantösa

Käraste lilla Tillehjärtat!!! Så varmt det är! Någon skrev att det måste vara du som blickar ner och tänk, det var en jättefin tanke tycker jag - de blåa ögonen som alltid lyser klart! Du, i går vid frukostbordet kom det en fjäril till fönsterbläcket, vi hade fönstret på vid gavel. Var det kanske någon av dina vänner? Jag tittade på de vackra vingarna ett tag men viftade sedan ut den så att den får fortsätta flyga i frihet.
    Jag tänker på dig Tillehjärtat! Många, långa snusningar!
  • Therese6699

Godkvæell: Nu sitter jag på hotellet i Danmark och surfar lite. Jag ska snart se fotbollen hade jag tænkt. Vædret idag har varit hur varmt som helst, øver 30 grader. Det ær tur att bilen har aircondition.

Jag høll på att førgås av mina "fettar" (fettvalkar) idag så jag bara måste ut och springa. Det ær verkligen dags att ta tag i træningen. Jag hade kommit igång bra hemma. Men den hær semestern har inte bidragit till någon fitness kan jag lova. Men man det ær bara till att ta i med hårdhandskarna nær man kommer hem.

Nu ska jag uppdatera bloggen.

Therese

• Anonym (Vännen)

HEJ !!!
    Önskar Therese med familj en skön semesterresa!!!
    Undrar om det är någon här som vet hur den andra pojken Kristoffer mår. Hans mamma har inte skrivit något i bloggen på länge så man blir ju lite orolig!!
    Trevlig sommar till er alla andra också förresten !!!
    sommarkramar från vännen

• Tandfen

Hej Tille!
    Nu är jag tillbaka från min semester. Tankarna har ibland gått till dig när jag har varit iväg. Jag har varit hemma några dagar, men inte kunnat gå in på datorn och skriva till dig.
    Du har väl haft det underbart med all värme och alla goa kompisar. Har ni badat mycket och ätit mycket glass? Det behöver man när det är så varma dagar.
    Idag har jag haft en fjäril som har flugit ut och in. Den har kommit in och jag har släppt ut den. Efter en stund har den kommit in igen och jag har åter igen släppt ut den. Ikväll kom den in igen, så jag fick stänga fönstren så att den inte skulle irra runt inomhus hela natten. Kanske är det någon av alla dina kompisar som vill busa lite. Om det är så, kan du hälsa kompisen att det inte gör något.
    Jag skickar upp en bamsekram till dig när du ska ner bland de gose-mjuka molnen.
    Sov gott, lillprinsen.
    Pussar och kramar från mig till dig!

• babylover

Du är för go som ger dig ut och springa i värmen när en annan tycker det är varmt nog att gå,vilken självdisciplin!
    Hoppas ni får trevligt på Legoland som säkert tar 2 dagar att gå igenom för där finns mycket kul.

Tille lilla hoppas du har det bra!
    Kramar

Vännen: Kristoffers familj har varit på semester därför har ej bloggen varit uppdaterad men genom Therese har de meddelat här förra veckan att han var ok. De skulle komma hem i söndags om de ej ändrat sig!

• corinne7

hej igen!

varit på semester och inte hunnit skicka någon hälsning till er.Skönt att höra att ni har det bra,själv har jag läst boken om Tille och kan inte låta bli att förundras över eran lille Tille,vilken kämpakille.Även fast jag har följt med er och Tilles resa sedan Aftonbladets första artikel och alla dagboksanteckningar ,kan jag inte sluta att läsa dagligen om er.Det har blivit lite som ett daglig ritual att gå in och på kvällen och se hur ni mår.Du Therese,det är inte alltid jag lämnar avtryck i form av en hälsning i tråden ,men du skall veta att du är i allra största grad min stora livsfilosof,med din positiva livssyn och ditt sätt att hantera kriser.Jag har lärt mig så oerhört mycket utav dig och i och med dina dagliga anteckningar har du gett mig en helt annan synvinkel på livet.Jag tackar dig för det,sist någon påverkade mig så mycket , var när jag deltog på Stefan Einhorns föresläsning pch läste hans bok " konsten att vara snäll".Jag beundrar dig så.
    Kramar Marie

• bodica

Så äntligen har de fjärlisblommor jag och barnen sått slagit ut, och många fjärilar är det här nu. Sitter och dricker kaffe och tittar på fjärilarna, inte nu på kvällen men på dagen. Och då tänker jag på er! Ni finns i våra tankar.

• misan 80

Vill bara säga GODMORGON och önska er en fortsatt härlig semester. Spännande med Legoland =)

Soliga kramar från Sundsvall

• Ella79

God Morgon familjen!

Kikar bara in en snabbis för att önska er en härlig dag...Ni verkar ha det så kuuuul... Vad roligt för er att det verkar gå "hyfsat" fort på Karolinska...Spännande...

KRAM Elin