• DIFmamma

Pergotime

Någon som precis som jag snart ska börja med pergotime??? Vore kul om jag hade någon/några att bolla lite funderingar med.

• Svar på tråden Pergotime
  • Utlandssvensk76

JAG AR GRAVID och overlycklig!!! Min svagerska radde mig att ga till min lakare och ta blodprov sa jag gjorde det efter jobbet kl 17 och nu ringde de just fran labbet - testet var positivt!!! Kopte dessutom ett sista gravtest pa vagen fran jobbet da jag ej trodde att jag skulle fa resultatet samma dag och ville sa garna beratta for min man ikvall istallet for att slippa sitta med nyheten hela dagen pa jobbet imorgon. Da strecket blev lite starkare och kom fram snabbare an de andra kande jag mig nog saker for att beratta! Han blev jatteglad men vet ju inte det dar med svaga streck sa tyckte det var bra att vi skulle fa 100% besked imorgon

Jag tror knappt det ar sant!

• Kinne79
    Utlandssvensk76 skrev 2009-11-23 20:16:29 följande:
    JAG AR GRAVID och overlycklig!!! Min svagerska radde mig att ga till min lakare och ta blodprov sa jag gjorde det efter jobbet kl 17 och nu ringde de just fran labbet - testet var positivt!!! Kopte dessutom ett sista gravtest pa vagen fran jobbet da jag ej trodde att jag skulle fa resultatet samma dag och ville sa garna beratta for min man ikvall istallet for att slippa sitta med nyheten hela dagen pa jobbet imorgon. Da strecket blev lite starkare och kom fram snabbare an de andra kande jag mig nog saker for att beratta! Han blev jatteglad men vet ju inte det dar med svaga streck sa tyckte det var bra att vi skulle fa 100% besked imorgon Jag tror knappt det ar sant!
    Stort grattis! På vilket försök tog det sig?
  • Lindström
    JAG AR GRAVID och overlycklig!!! Min svagerska radde mig att ga till min lakare och ta blodprov sa jag gjorde det efter jobbet kl 17 och nu ringde de just fran labbet - testet var positivt!!! Kopte dessutom ett sista gravtest pa vagen fran jobbet da jag ej trodde att jag skulle fa resultatet samma dag och ville sa garna beratta for min man ikvall istallet for att slippa sitta med nyheten hela dagen pa jobbet imorgon. Da strecket blev lite starkare och kom fram snabbare an de andra kande jag mig nog saker for att beratta! Han blev jatteglad men vet ju inte det dar med svaga streck sa tyckte det var bra att vi skulle fa 100% besked imorgon Jag tror knappt det ar sant!
    Grattis grattis!
  • Qrusmynta
    Grattis! Kul att se att det fungerar, ibland tappar man ju tron helt och hållet ;)
  • Utlandssvensk76

Tack sa mycket for alla grattis

Det blev 7 forsok totalt men det behodes bara en gang efter pergo/ostrogen/progesteron starten denna manad

Kram pa er alla och lycka till!

• tickelina

Så du försökte 6 månader först utan? Och lyckades på första försöket!

Åååå va roligt! Grattis... hoppas det går fort för mig med sen!

Om killen får bra på spermaprovet i morgon vill säga.... sjukt orolig & han med!

• Utlandssvensk76
    tickelina skrev 2009-11-23 21:27:00 följande:
    Så du försökte 6 månader först utan? Och lyckades på första försöket!Åååå va roligt! Grattis... hoppas det går fort för mig med sen!Om killen får bra på spermaprovet i morgon vill säga.... sjukt orolig & han med!
    Ja 6 forsok sen i juni, har korta cykler, min lutealfas var for kort. Hade tur som fick hjalp sa snabbt!

Gar nog bra med spermaprovet ska du se!!
  • tickelina

Ja okej =) Jag har oregelbunden mens jag söker hjälp pga det!

JA jag hoppas det...håller alla tummar & tår!

• LBS

Nu behöver jag er hjälp...hoppas att någon kan klura ut vad det är frågan om. I stora drag berättelsen från början: Efter oregelbunden mens och utebliven mens i typ 2 år började jag i juni med min förstakur pego. Blev gravid direkt men slutade olyckligt i ma i vecka 12... Fick order av min läkare att vänta tills mensen kom igång av sig själv efter ma eller i minst 2 månaderom inte mensen kommit innan jag började med pergo igen. Mensen kom faktiskt av sig själv 5 veckor efter ma. Jag började med pergo, testade med stickor och hade äl på dag 19-20 ungefär. Dag 28 fick jag mens, alltså var fasen efter äl endast 9-10 dagar. Varför detta? Någon som vet? Iaf har jag nu en pegofri ånad och med andra ord ingen som helst aning om när min äl är. Men om man ska utgår från en normnal cykel på 28 dagar så hade jag äl förra veckan och ska ha mens nästa vecka . Är på dag 19 i cykeln nu och idag har jag flytningar som ibland är blandat me brunt gammalt blod (förmodar jag..) Vad är detta och vad är det som händer med min kropp? Har den helt fått flipp? Någon som varit med om liknande? Har telefon tid med min läkare nästa måndag men kan hoppas innerligt attnågon här kan hjälpa mig innan dess!!
    Kram
    Kan tilläggas att vi har myst på som vanligt även under dne pergofria månaden nu...

• CellenEllen

LBS jag har haft ungefär samma. ÅTe pergo cd 5-9 . Fick Äl dag 18 och mens dag 24-25!!!! (6dagar efter ÄL ) Blödde precis som en vanlig mens men bara i tre dagar sen slutade det typ tvärt. Har haft mensont hela tiden och har fortfarande.. JAg har ju typ tappat hoppet för vart jag än läser så verkar detta ändå ha varit en mens och de som har blött så mkt snart efter ÄL har inte varit gravida, men hoppet är det sista som lämnar en. Så jag gör ett test på mån försäkerthetsskull..
    Men har du bara fått en liten blödning nu på dag 19 kan det ju absolut vara en lite nid-blödning. hopppas hoppas.. håller tummarna för dig.

• GoldStar

Hej,

Har väntar på mensen efter avslutad provera kur. Har en fråga, i torsdags fick jag lite klart blod och även i fredags och idag, men jag tycker inte att mensen riktigt kommer igång... ska jag räkna torsdag som första cykeldag trots att det bara kommit liote blod? Om jag sätter i en tampong på morgonen är det bara lite klart blod i den på eftermiddagen...

Någon som har koll?

Svar på tråden Pergotime